فرارسانه
1402/08/21
15:48
📆نگاهی به معاملات بازارهای فرابورس در دومین روز هفته (21 آبان‌ماه 1402) ✅ جا به جایی حدود 4 هزار میلیارد تومان دارایی مالی 📌 بازارهای فرابورس ام...

📆نگاهی به معاملات بازارهای فرابورس در دومین روز هفته (۲۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲)



✅ جا به جایی حدود ۴ هزار میلیارد تومان دارایی مالی



📌 بازارهای فرابورس امروز شاهد داد و ستد بیش از ۴.۵ میلیارد برگه انواع دارایی مالی بودند که بیشتر از نیمی آن متعلق به معاملات سهام بود.



⭕️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز یک‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه، بیش از ۴.۵ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان در ۱۷۱ هزار نوبت معاملاتی خریدوفروش شد.



بررسی بازارها به تفکیک ابزار نشان می دهد بیش از ۲.۶ میلیارد برگه سهم به ارزشی بالغ بر یک‌هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان در بازارهای سهامی فرابورس داد و ستد شدند.



همچنین طی روزی که گذشت ۱.۸ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ارزش دو‌هزار میلیارد تومان مورد جا به جایی قرار گرفت.



بیش از ۴.۷ میلیون اوراق مالی اسلامی نیز به ارزش ۴۰۲ میلیارد تومان امروز معامله شد.



در پایان داد و ستدهای سهام در بازارهای فرابورس نمادهای خدیزل، گلدیرا و انتخاب با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس، باعث شدند تا این متغیر افت قابل توجهی را تجربه کند.


این در حالی بود که معاملات منفی نمادهای آریا، بپاس، سرچشمه و سامان با بیشترین اثر منفی بر آیفکس، کاهش مختصری برای این متغیر رقم زدند. به این ترتیب که شاخص کل با افتی ۳ واحدی در سطح ۲۵ هزار و ۱۸ واحد به کار خود پایان دهد.



شاخص قیمت فرابورس نیز امروز ۰.۸۳ واحد منفی شد و شاخص کل هم وزن ۵۴۵ واحد رشد را ثبت کرد.



طی این روز صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کایزد، کتوکا، حآسا، ثرود، غپآذر، زکشت و زماهان بود. در مقابل نمادهای توریل، سرچشمه، غگلپا، کشرق، ولشرق، مفاخر و وگستر بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.



نمادهای کرمان، گدنا، حآفرین، توریل، خاور، نیان و حاسا نیز امروز جزو نمادهای پرتراکنش بودند.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار


#آمار_معاملات



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0