بورس۲۴
1402/02/18
15:01
سقوط تاریخی بورس تهران

فشارهای فروش از روز قبل به امروز هم تسری یافت و بالغ بر ۹۲ درصد از نمادها سرخپوش شدند. بیش از ۸۷ درصد از نمادها صف فروش داشتند.

سقوط تاریخی بورس تهران

بورس۲۴ : فشارهای فروش از روز قبل به امروز هم تسری یافت و بالغ بر ۹۲ درصد از نمادها سرخپوش شدند. بیش از ۸۷ درصد از نمادها صف فروش داشتند.


ارزش معاملات خرد با افت ۴۸ درصدی نسبت به روز قبل به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، بانک ها و موسسات و فرآورده های نفتی بود.


حقیقی ها امروز ۳,۶۶۰ تومان سرمایه از بازار بیرون بردند. بیشترین خروج پول خرد از گروه های فلزات اساسی، بانک ها و موسسات، محصولات شیمیایی، فرآورده های نفتی و خودرو و ساخت قطعات اتفاق افتاد. در مقابل گروه های ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی، دباغی و پرداخت چرم و استخراج نفت گاز شاهد ورود اندک پول خرد بودند؛ در مجموع به مبلغ ۸,۲ میلیارد تومان.


نمادهای وبملت، کالا، شپنا، فولاد، وبصادر، شتران، فملی، خساپا، شستا، حکشتی، خودرو، شبندر و وتجارت در صدر فروش حقیقی ها به حقوقی ها قرار گرفتند. اما نمادهای تاصیکو، خوساز، فرود، لکما، وملی، خاور، آسیا، لپیام، شاملا، ثنظام و وارس عمده ترین خریدهای حقیقی از حقوقی را تشکیل دادند.


شاخص کل با کاهش ۱۲۵ هزار واحدی معادل ۵,۱۵ درصد به سطح ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار واحد برگشت و یکی از سقوط های سنگین تاریخ بازار سرمایه رقم خورد. فولاد، فارس، فملی، کگل، کچاد، شپنا و وغدیر بیشترین نقش آفرینی را در این ریزش داشتند. این ۷ نماد در مجموع حدود ۴۰ هزار واحد از ارتفاع شاخص کل کاستند.


شاخص هموزن نیز بیش از ۳۷ هزار واحد ریخت و به ارتفاع ۸۰۳ هزار واحد عقب نشینی کرد. شاخص فرابورس هم ۱,۳۴۳ واحد از ارتفاع خود را از دست داد و به محدوده ۲۹,۴۴۷ واحد رسید.

انتهای خبر

0
0