دنیای بورس
1402/10/30
14:16
پایان سرد دی ماه / ثبت رکورد هزار و ۷۳۱ درصدی در بورس تهران

روز شنبه برای ششمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۹۳۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه ۱۸ برابر -معادل ۱۷۳۱ درصد- بیشتر شده است.

در معاملات روز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۹ هزار و ۳۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۴۵ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افت ۷ هزار و ۹۹۹ واحدی در رقم ۷۵۴ هزار و ۳۴۰ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۲۵۲ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۷۲۷ واحد به سطح ۱۳۸ هزار و ۸۹۶ واحد رسید.


رشد خروج سرمایه از بورس

روز شنبه برای ششمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۹۳۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه ۱۸ برابر -معادل ۱۷۳۱ درصد- بیشتر شده است.


امروز نماد فصبا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۱۶۲ میلیارد تومان بود. پس از فصبا، نمادهای دی، وخارزم، فولاد، شستا، وبملت و خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خبنیان، ثجنوب، ونوین، سنیر و وملی تعلق داشت.


پایان سرد دی ماه / ثبت رکورد هزار و 731 درصدی در بورس تهران10

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز تاپیکو، شستا و شتران نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای ونوین، سآبیک و خاهن از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای فصبا، آریا و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای حسینا، ثپردیس و ثعمرا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و داتام و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فصبا، نخریس و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۲ هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان بود که ۲۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۵۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۲۷ میلیارد تومان رسید.


پایان سرد دی ماه / ثبت رکورد هزار و 731 درصدی در بورس تهران12

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد فصبا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۴۸۶ میلیارد تومان بود.


پس از فصبا، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و تاپیکو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وامید و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد یک میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۸۵ سهم در صدر قرار گرفته است. فصبا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد وخارزم و شگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات شنبه، ۳۳ نماد صف خرید داشتند و ۹۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۹۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۵ درصدی به ۸۶۶ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

پایان سرد دی ماه / ثبت رکورد هزار و 731 درصدی در بورس تهران16
انتهای خبر

0
0