سنا
1401/03/11
14:34
الاکلنگ شاخص‌های منتخب بورسی

در جریان معاملات امروز، چهارشنبه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳۳۶ واحد افزایش به رقم ۴۲۹ هزار و ۶۵۷ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۷۲۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در آخرین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۲۳۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۲۷۴ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳ هزار و ۹۷۵ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۳ هزار و ۳۱۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه بانک‌ها با ۲۶ هزار و ۷۳۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۴ هزار و ۱۹۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۰ هزار و ۴۰۶ معامله به ارزش یک هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۲۰ هزار و ۴۹۳ معامله به ارزش یک هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۹۶ واحد، گروه مپنا با ۳۸۲ واحد، بانک ملت با ۳۴۳ واحد، شرکت آلومینیوم ایران با ۱۹۶ واحد و گروه بهمن با ۱۷۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پتروشیمی نوری با ۵۴۸ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۲۸ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۳۸۲ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۳۴۲ واحد و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۳۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۱۱ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۸۴.۵۲ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۸ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۶.۸ واحد، شرکت تولید نیروی برق عسلویه مپنا با ۵ واحد، شرکت توسعه مسیر برق گیلان با ۴.۵ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۴.۴ واحد و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۵۷.۷ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۹ واحد، شرکت داروسازی دانا با ۹ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۴ واحد و شرکت صنعتی مینو با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0