فرارسانه
1402/07/12
15:18
📆آرامش در یک روز بین تعطیل ( 12 مهرماه 1402) ✅رشد دسته‌جمعی متغیرهای معاملاتی در فرابورس 📌بازارهای فرابورس در دوازدهمین روز پاییز با معاملاتی متع...

📆آرامش در یک روز بین تعطیل ( ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲)



✅رشد دسته‌جمعی متغیرهای معاملاتی در فرابورس



📌بازارهای فرابورس در دوازدهمین روز پاییز با معاملاتی متعادل و مثبت، کار خود را به پایان رساندند. این روند رشد دسته جمعی شاخص های منتخب فرابورس را به دنبال داشت.



⭕️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در معاملات روز جاری، چهارشنبه ۱۲ مهرماه، در بازارهای فرابورس بیش از ۵.۵ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ۱۹۳ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.



در روزی که گذشت همه شاخص‌های منتخب فرابورس مثبت بودند. شاخص کل ۸۵ واحد رشد کرد و در عدد ۲۵ هزار و ۹۲۹ واحد قرار گرفت. شاخص قیمت ۲۰ واحد و شاخص کل هم‌وزن ۷۸۱ واحد بالا رفتند.


نمادهای آریا، تجلی، غصینو، شگویا، زاگرس و خدیزل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نماد هرمز با اثر منفی بر این متغیر، مانع رشد بیشتر آن شد.



همچنین ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد امروز بالغ‌بر ۳ میلیارد برگه سهم به ارزش بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بازارهای سهامی دادوستد شد.



نمادهای بپیوند، سدبیر، کتوکا، تجلی، وتعاون، قشیر و تماوند در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت‌ها قرار گرفتند.


بیشترین کاهش قیمت‌ها نیز متعلق به نمادهای ثپردیس، شپاس، ومعلم، والماس، سغدیر، میهن و نطرین بود.



بررسی سایر بازارهای فرابورس نشان می‌دهد امروز ۳۷ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دادوستد شده است. همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز ۲۷۵ میلیون برگه به ارزش ۲۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معاملات ثبت شد.



گفتنی است ۲.۲ میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز امروز به ارزش بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مورد جابه‌جایی قرار گرفت.



در پایان بازار روز جاری نمادهای دی، بمولد، نیان، فرابورس، خاور، فن افزار و زملارد در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار


#آمار_معاملات



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0