ایبنا
1400/03/11
14:48
عقبگرد بیش از ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۴۳۲ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۹۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۸ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۷۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه‌شنبه یازدهم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۰۷ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۲۹۵ هزار و ۴۳۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۶۲۷ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد، عدد ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۰۵۰ واحدی به رقم ۲۴۶ هزار و ۴۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۲۱۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۳۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۵۳۳ واحد کاهش به رقم ۸۳۲ هزار و ۲۶۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۶۴۹ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، شستا، شبندر، خودرو، پارسان و فملی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، برکت و اپال، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۸ هزار و ۷۱۳ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کماسه (تامین ماسه ریخته‌گری) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای والبر، فپنتا، غپینو، برکت و شکربن بود. همچنین نماد معاملاتی خمهر (مهرکام‌پارس) با ۲۴.۴۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کپشیر، رکیش، وملی، کفرا، خمحرکه و خاذین قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0