بورس پرس
1402/06/06
00:00
معرفی ۱۰ سهم گران و با قیمت حداکثر ۹۹ هزار تومانی+ فهرست سهام ارزان

فهرست جدید ۱۰ سهم گران با محدوده قیمتی ۹۹ تا ۲۳ هزار تومانی هر سهم به همراه بیشترین تعداد شرکت ها در یک محدوده قیمتی مشخص و معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل ۲۷ مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت نسبی صنعت و شرکت و... تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.


بر اساس این گزارش با تداوم روند نوسانی بازار سهام طی هفته های اخیر، قیمت هر سهم شرکت های بورسی و فرابورسی نیز شاهد تغییراتی بود. به طوری که شرکت روغن نباتی ناب حاضر در تابلو زرد بازار پایه با قیمت ۹۹ هزار و ۸۱۰ تومان، گرانترین سهم بازار تا دیروز است. این شرکت بسیار کوچک با سرمایه ۲ میلیارد تومانی در گروه محصولات غذایی قرار گرفته و سهامدار حقیقی به همراه سرمایه گذاری خانه های بهتر شرق مالکیت ۳۵.۳ و ۳۵.۱ درصد سهام آن را در اختیار دارند.


پتروگامرون هم که در بازار SME فرابورس حضور دارد با قیمت ۸۱ هزار و ۷۹۰ تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفت. فروشگاه رفاه نیز با حضور در تابلو زرد بازار پایه با قیمت ۳۵ هزار تومان در رتبه سوم سهام گران قرار گرفت.


در ادامه هم شرکت های گروه امیر، رهشاد سپاهان، کابل تک ، قند نقش جهان، سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر، سیمان فارس و سموم علف کش با محدوده قیمتی ۳۱ هزار و ۳۵۰ تا ۲۳ هزار و ۲۹۵ تومانی هر سهم قرار گرفتند.


همچنین ارزان ترین سهم بازار سهام به پتروشیمی داراب، پتروشیمی فسا ، بانک دی ، پارس خودرو، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان ، شستا ، بیمه هوشمند فردا، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و تولید برق ماهتاب کهنوج به ترتیب با قیمت ۱۰۰.۸، ۱۱۲.۱، ۱۱۲.۴، ۱۲۴.۱، ۱۲۵.۱، ۱۲۸.۳ ، ۱۳۰.۹ ، ۱۳۷.۸ و ۱۵۵.۲ تومان برای هر سهم تعلق دارد.


در این میان، بررسی های بورس پرس نشان می دهد قیمت هر سهم ۶ شرکت از جمله پلی پروپیلن جم، سه پتروشیمی پردیس، مارون و اصفهان، تجهیزات سدید و شمال شرق شاهرود در محدوده ۲۰ تا ۱۵ هزار تومانی، ۱۴ شرکت در محدوده قیمتی کمتر از ۱۵ تا ۱۰ هزار تومان از جمله سه پتروشیمی نوری، زاگرس و خراسان ، ۴۷ شرکت در محدوده قیمتی کمتر از ۱۰ تا ۵ تومانی از جمله دو پتروشیمی امیرکبیر و غدیر، پلیمر آریاساسول، ۳۰۸ شرکت در محدوده قیمتی کمتر از ۵ تا هزار تومانی از جمله هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،تاپیکو، پالایشگاه شیراز و تبریز، بورس انرژی و سرمایه گذاری امید حضور دارند. ۱۷۳ شرکت هم در محدوده قیمتی کمتر از هزار تا ۵۰۰ تومانی از جمله فولاد مبارکه، گل گهر، بانک ایران زمین، بانک سرمایه، پست بانک و مخابرات قرار گرفته اند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0