فرارسانه
1401/06/01
15:45
📅در نخستین روز ماه در بازارهای فرابورس چه گذشت؟ ✅افزایش حجم معاملات سهام ☸️امروز ۴ میلیارد انواع برگه مالی در بازارهای فرابورس ایران مورد داد و...

📅در نخستین روز ماه در بازارهای فرابورس چه گذشت؟



✅افزایش حجم معاملات سهام



☸️امروز ۴ میلیارد انواع برگه مالی در بازارهای فرابورس ایران مورد داد و ستد قرار گرفت. در جریان بیش از ۱۷۳ هزار معامله‌ای که در فرابورس صورت گرفت معاملاتی به ارزش ۷ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان رقم خورد.



☸️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران ، ارزش معاملات سهام در فرابورس با تغییری اندک نسبت به روز گذشته به یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان رسید. امروز در بازار سهام و طی بیش از ۱۴۹ هزار معامله، مالکیت ۳.۱ میلیارد برگه سهم تغییر کرد که از افزایش حجم معاملات نسبت به روز گذشته حکایت داشت.



☸️فغدیر و فرابورس از نمادهای بازار اول در کنار آریا، دماوند، دی و تجلی امروز با گذاشتن بیشترین اثر روی آیفکس باعث رشد ۱۵۱ پله‌ای این شاخص شدند. شاخص کل فرابورس طی معاملات امروز ارتفاع گرفته و توانست با عبور از ۱۹ هزار، روی ۱۹ هزار و ۱۰۰ واحد بایستاد. کگهر نیز بیشترین اثر منفی را بر آیفکس گذاشت.



☸️از میان نمادهای تاثیرگذار در شاخص، نماد فرابورس در کنار اوان، کتوگا، زنگان، زقیام، سمگا و کرمان با بیشترین افزایش قیمت همراه شدند. از سوی دیگر روند خرید و فروش در نمادهای توسن، ولشرق، فگستر، مفاخر، ریشمک، زملارد و کاسپین به شکلی بود که بیشترین افت قیمت را نصیب این هفت نماد کرد.


دی، قچار، کرمان، ددانا، فگستر، فزر و شتوکا بیشترین توجه فعالان بازار سهام را به خود اختصاص دادند.



🏢امروز در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس، بیش از ۵۳ میلیون ورقه مالی اسلامی مورد داد و ستد قرار گرفت و ارزش معاملات اوراق مالی اسلامی به چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید. همچنین با به اجرا در آمدن ۲ عملیات بازار باز ۹.۳ میلیون برگه به ارزش ۸۷۷ میلیارد تومان میان بانک مرکزی و بانک‌های مالی رد و بدل شد.



#گزارش_روزانه_بازار


#فرابورس



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0