دنیای بورس
1402/12/01
14:37
رشد ۳ برابری نرخ انتقال پول در بورس تهران

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دوازدهمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و ۳۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به دیروز بیش از ۳ برابر بیشتر است.

در معاملات روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۷۳۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۱۳ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۱۹۱ واحدی در رقم ۷۲۷ هزار و ۸۶ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۳۸ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۷۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش ۵۹۴ واحد به سطح ۱۳۶ هزار و ۴۲ واحد رسید.


خروج پول حقیقی از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دوازدهمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و ۳۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به دیروز بیش از ۳ برابر بیشتر است.


امروز نماد خودرو برای سومین روز متوالی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۳۴ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای وبملت، خساپا، شستا و ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای بیوتیک، آردینه، وسپه، وآتوس و بتهران تعلق داشت.


خبر مرتبط


رشد 3 برابری نرخ انتقال پول در بورس تهران7

ارزش دلاری بورس تهران به شاخص کل ۵۰۰ هزار واحدی رسید!


اکوایران: در انتهای بهمن ماه امسال ارزش دلاری بورس تهران تا ۱۲۵.۹ میلیارد دلار افت داشت؛ در حالی که انتهای اسفند ماه سال ۱۳۹۸ که تراز شاخص کل در محدوده ۵۰۰ هزار واحدی قرار داشت؛ ارزش دلاری بورس تهران ۱۲۵.۷ میلیارد دلار بوده است.


رشد 3 برابری نرخ انتقال پول در بورس تهران3

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز کگل، ونیکی و دعبید نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، وپاسار و میدکو از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای آریا، غصینو و کوثر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، وسپهر و ودی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد سصفها بیشترین تراکنش را داشت و داتام و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بیوتیک، آردینه و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۹ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۲ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان بود که ۸۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۸ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان رسید.


رشد 3 برابری نرخ انتقال پول در بورس تهران15

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد بیوتیک بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۴۳ میلیارد تومان بود.


پس از بیوتیک ، فارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و کساپا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و سصفها در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۲۸۹ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۶۷۸ سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد وبصادر و وساخت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۵۲ نماد صف خرید داشتند و ۴۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۶۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۴ درصدی به ۱۴۲ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

رشد 3 برابری نرخ انتقال پول در بورس تهران14


انتهای خبر

0
0