فرارسانه
1402/08/15
15:44
📆در معاملات روز جاری بازارهای فرابورس (15 آبان ماه 1402) ✅سهام پر تقاضا ماند 📌بازارهای فرابورس در ادامه روند صعودی روزهای گذشته، امروز هم معامل...

📆در معاملات روز جاری بازارهای فرابورس (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲)



✅سهام پر تقاضا ماند



📌بازارهای فرابورس در ادامه روند صعودی روزهای گذشته، امروز هم معاملاتی مثبت را دنبال کردند که رشد شاخص‌های منتخب فرابورسی را رقم زدند.


⭕️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در معاملات روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه، بازارهای فرابورس شاهد معاملاتی مثبت و متعادل بودند که درنهایت افزایش ۱۵۱ واحدی آیفکس را رقم زد تا این متغیر در سطح ۲۴ هزار و ۷۲۱ واحد به کار خود پایان دهد.



طی معاملات روز جاری نمادهای آریا، وسپهر، وهور، هرمز، شپاس، بپاس و شاوان با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل، افزایش ۱۵۱ واحدی این متغیر را رقم زدند. آیفکس در عدد ۲۴ هزار و ۷۲۱ واحد امروز را به پایان رساند.


همچنین شاخص قیمت ۳۶ واحد و شاخص کل هم‌وزن ۱۳۴۰ واحد رشد کردند.



طی معاملات روز دو‌شنبه نزدیک به ۷ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش ۲۳۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان در ۱۷۰ هزار نوبت معاملاتی در بازارهای فرابورس دادوستد شد. البته بخش عمده ای از معاملات امروز به روال دوشنبه‌های هر هفته متعلق به عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.



📊نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک ابزار نشان می‌دهد بیش از ۲.۲ میلیارد برگه سهم به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خریدوفروش شده است.



همچنین ۲.۲ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به ارزش ۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان طی روز جاری جابه‌جا شد.



گفتنی است در بخشی دیگر از بازار ۱۰ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان دست‌به‌دست شده است. در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی هم معاملاتی ۲.۵ میلیارد برگه‌ای به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید.



🟢بازار امروز هم مثل دیروز شاهد رشد قیمت و سبزپوشی اکثر نمادها بود. در این میان هفت نماد فولای، دبالک، کشرق، شتوکا، ثرود، کمرجان و سجام توانستد در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت‌ها قرار بگیرند.



🔴این در حالی بود که نمادهای ومعلم، غپآذر، ثغرب، ثتران، غگلپا، شصدف و زگلدشت در حالی صدر جدول بیشترین کاهش قیمت‌ها را به خود اختصاص دادند که افت قیمت آن‌ها بین ۳.۱ تا ۱.۴ درصد بود. به این ترتیب امروز هیچ سهمی کاهش قیمت حداکثری را در بازارهای فرابورس تجربه نکرد.



در پایان بازار نمادهای بمپنا، بمولد، فرود، فرابورس، کرمان، خاور و گدنا نیز در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.


#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار


#آمار_معاملات




🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0