همفکران
1401/10/24
09:17
کدام شرکتها نسبت به سقف تاریخی بازار بیشترین افت قیمت را دارند؟

از اواسط مرداد ماه سال ۱۳۹۹ که بازار به اوج قله تاریخی خود دست یافت و شاخص کل به بالای ۲ میلیون واحد رسید، تا کنون بازار موفق نشده تا روند صعودی قابل اطمینانی را تجربه کند.

از اواسط مرداد ماه سال ۱۳۹۹ که بازار به اوج قله تاریخی خود دست یافت و شاخص کل به بالای ۲ میلیون واحد رسید، تا کنون بازار موفق نشده تا روند صعودی قابل اطمینانی را تجربه کند. با وجود اینکه طی ۲۹ ماه گذشته بازار چندین بار سعی کرد تا روند رو به رشدی را در پیش گیرد اما هر بار با رسیدن به سطوح مقاومتی که پیش رویش قرار داشت، مجددا وارد فاز اصلاح می شد.


طی روزهای اخیر اما شاخص توانسته بر یکی از مقاومتهای بااهمیت خود غلبه کند. هر چند بازار همچنان با بی اعتمادی نسبی از سوی سرمایه گذاران مواجه است و همچنان با ریسکهای سیستماتیک و غیرسیستماتیک خود دست و پنجه نرم می کند اما بهبود نسبی شرایط بازار طی هفته های گذشته و افزایش قابل توجه ارزش معاملات خرد روزانه و همچنین جریان نقدینگی که اخیرا از سوی حقیقیها راهی بازار شده، می تواند نویدبخش روزهای بهتری برای بازار باشد. اما به هر رو باید دید در ادامه آیا این شرایط تداوم خواهد داشت یا خیر.


از اوج تاریخی بازار تا کنون تعدادی از سهم ها توانستند حتی سقف های قبلی خود را شکسته و از قیمت های تاریخی خود نیز عبور کنند اما عمده نمادها همچنان نسبت به سقف تاریخی خود پایینترند. این فاصله قیمتی در برخی از نمادها بیشتر از سایر نمادهاست. در بین آنها نمادهایی وجود دارند که هم به دلیل افت قابل توجه قیمتی که متحمل شدند و هم به دلیل تواناییهای فاندامنتالی که دارند نسبت به سایرین بیشتر مستعد رشد در بازار افزایشی هستند.


از جمله ثشاهد، دتولید، جهرم، بزاگرس، فاراک، لکما، تبرک، کیسون، مرقام، غویتا، اپرداز، مادیرا، کاما، بجهرم، خکمک، همراه، فروی، ولساپا، فسرب، غشهداب، کسعدی، ذوب و بترانس.





انتهای خبر

0
0