فرارسانه
1402/08/09
15:33
📅آمار معاملات فرابورس در روزی که گذشت (9 آبان‌ماه 1402) 💢 3.8 میلیارد برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند 📍 بازارهای سهام فرابورس در معاملات امر...

📅آمار معاملات فرابورس در روزی که گذشت (۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲)



💢 ۳.۸ میلیارد برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند



📍 بازارهای سهام فرابورس در معاملات امروز شاهد داد و ستد بیش از ۳.۸ میلیارد دارایی مالی بین سرمایه‌گذاران بودند.



☸️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در معاملات روز جاری سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه، بازارهای فرابورس شاهد داد و ستد بیشتر از ۳.۸ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ‌بر ۷هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طی ۱۵۸ هزار نوبت معاملاتی بودند.



☸️نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک ابزار نشان می دهد امروز در بازارهای سهامی فرابورس بیشتر از ۱.۸ میلیارد برگه سهم به ارزشی بالغ بر یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خریدوفروش شد.



سرمایه‌گذاران فرابورسی امروز ۱.۹ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری را هم به ارزش بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.



در ادامه معاملات روز سه‌شنبه بیش از ۳۸ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دادوستد شد.



در بازار روز جاری نمادهای آریا، وسپهر و خاور با بیشترین اثر منفی بر شاخص کل، افت ۳۲ واحدی این متغیر را رقم زدند تا در سطح ۲۴ هزار و ۳۰۸ واحد به کار خود پایان دهد. این در حالی بود که نمادهای شگویا، مادیرا، بپیوند و بساما با اثر مثبت بر آیفکس مانع از افت بیشتر این متغیر شدند.



همچنین شاخص قیمت طی روزی که گذشت ۷ واحد منفی شد و شاخص کل هم وزن نیز افتی ۱۶۰ واحدی داشت.



☸️ صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای غگلپا، سدبیر، ثغرب، بپیوند، مادیرا، بساما و ثپردیس بود و در مقابل نمادهای زنگان، وگستر، کتوکا، ثعمرا، میهن، ثتران و پارتا کاهش قیمت را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای خاور، شگویا، فزر، کرمان، ثپردیس، فرابورس و گدنا در جدول نمادهای پر تراکنش قرار گرفتند.



#گزارش_بازار


#آمار_معاملات


#فرابورس



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0