تحلیل برای سود
1400/06/23
15:43
گزارش بازار سه شنبه 23 شهریورماه 1400 🔴در جریان معاملات امروز سه شنبه، 23 ام شهریور ماه، شاخص کل بورس تهران با 21,730 واحد رشد به ارتفاع یک میلیون ...

گزارش بازار سه شنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰


🔴در جریان معاملات امروز سه شنبه، ۲۳ ام شهریور ماه، شاخص کل بورس تهران با ۲۱,۷۳۰ واحد رشد به ارتفاع یک میلیون و۴۹۶ هزار واحد رسید تا جبران روزهای سرخ گذشته را تا حدودی کرده باشد.



🔴 شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۷,۹۱۰ واحدی به عدد ۴۵۱ هزار واحد رسید.



🔴 نمادهای «پارسان» «نوری» «فولاد» «شستا» «شبندر» بیشترین نقش را در مثبت امروز شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «فخاس» «وسصفا» «اپال» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.



🔴شاخص کل فرابورس نیز ۱۱۵ واحد افزایش داشت و با مثبت به کار خود پایان داد . شاخص کل فرابورس با مثبت امروز به ارتفاع ۲۲,۲۴۵ واحد رسید.



🔴 نمادهای «آریا» «هرمز» «زاگرس» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بازار بودند و در مقابل نمادهای «بپاس» «غصینو» «دماوند» تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۱۶,۹۲۶ میلیارد تومان بود که ۶,۶۹۴ میلیارد تومان آن (معادل ۴۰ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۸,۶۵۲ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار که معادل ۵۱ درصد است را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 در پایان معاملات امروز، تعداد صفوف فروش به ۴۲ نماد با ارزش صف ۲۲۴ میلیارد تومان رسید و در مقابل تعداد صفوف خرید به ۱۵۳ نماد با ارزش صف ۱,۴۶۶ میلیارد تومان رسید.



🔴 امروز شاهد ورود پول حقیقی به مبلغ ۳۲۶ میلیارد تومان به سهام بودیم و همچنین شاهد ورود ۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی به درآمد ثابت ها بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل ورود پول حقیقی به میزان ۱۴۳ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش بازار کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۱۸۳ میلیارد تومان به نمادهایی با ارزش بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۸.۹ میلیون تومان و میانگین سرانه فروش هر کد ۱۲.۹ میلیون تومان به ثبت رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۱ درصد و حقوقی‌ها ۱۹ درصد ایفای نقش کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «فلزی» « پتروشیمی» « پالایشی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «برکت» «شبندر» «شتران» «وبملت» «فملی» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «دی» «خساپا» «وبملت» «خودرو» «وسکرمان» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « پالایشی » « پتروشیمی» « بانکی » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «سرمایه گذاری» « عرضه برق» «زراعت» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «فملی» « شپنا » «شبریز» «وبملت» «شتران» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «پارسان» «فوکا» «وپاسار» «وسکرشا» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



برخی از اخبار منتشر شده:


🔵 رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین:


بر اساس توافقات اولیه با چین، در مجموع ۹۰ میلیون دز واکسن کرونا از این کشور وارد خواهد شد که تا الان حدود ۴۰ میلیون دز آن وارد شده است. تا دو ماه آینده ۴۰ تا ۵۰ میلیون دز واکسن از چین وارد می‌شود و هفته‌ای ۵ میلیون دز واکسن کرونا در حال ورود به کشور است.



🔵 رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران:


اگر طرح کمیسیون صنایع مجلس درباره ساماندهی بازار خودرو در صحن علنی تصویب شود شاهد کاهش حدود ۳۰ درصدی قیمت خودرو خواهیم بود.



🔵 کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار:


با مجوز وزارت جهاد کشاورزی، در چند روز آینده ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارد کشور می‌شود. امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته تا دو هفته آینده بازار تخم مرغ به ثبات برسد.



🔵 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:


استخراج سالانه رمزارز ۱۵ میلیارد دلار و در ایران ۱.۱میلیارد دلار برآورد می‌شود. در داخل کشور روزانه ۷۰۰بیت کوین به صورت غیررسمی خرید و فروش می‌شود. مردم توسط بسترهایی این فعالیت را انجام می‌دهند که هیچ کدام دارای مجوز نیست.



انتهای خبر

0
0