بورس۲۴
1401/01/15
13:10
شکست پی در پی رکورد ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد به محدوده ۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز ۳۹ درصد بیشتر شد. این رقم از یازدهم مهر ماه تا کنون بی سابقه است. ضمن اینکه امروز سومین روز متوالی است که شاهد رشد پلکانی ارزش معاملات خرد هستیم.

شکست پی در پی رکورد ارزش معاملات خرد

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد به محدوده ۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز ۳۹ درصد بیشتر شد. این رقم از یازدهم مهر ماه تا کنون بی سابقه است. ضمن اینکه امروز سومین روز متوالی است که شاهد رشد پلکانی ارزش معاملات خرد هستیم.


بیشترین معاملات ریالی امروز در گروه های خودرو و قطعه ساز، فرآورده های نفتی، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و بانک ها و موسسات انجام شد. به طوری که مجموع ارزش معاملات این ۵ گروه نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود.


تراز نقدینگی حقیقی در روز جاری منفی ۲۸۰ میلیارد تومان بود. بیشترین فروش حقیقی ها در نمادهای فملی، فولاد، نوری، خاورح، خساپا، شبندر، وصندوق، کالا، فخوز، فرابورس، آریا، فوکا، خدیزل، وبملت و سمگا اتفاق افتاد. اما نمادهای شپنا، وبصادر، تملت، کگهر، پارسیان، غصینو، رمپنا، فپنتا، کطبس، شکبیر، فخاس و ثامان بیشترین ورود پول از سوی حقیقی ها را تجربه کردند.


شاخص کل که در ۴۰ دقیقه ابتدایی بازار حدود ۱۵ هزار واحد صعود کرده بود و به ارتفاع یک میلیون و ۴۷۷ هزار پایی نزدیک شده بود، در ادامه ۹ هزار واحد از راه رفته خود را بازگشت و به ارتفاع یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید. بدین ترتیب رشد شاخص کل نسبت به دیروز به ۶ هزار و ۸۶۸ واحد محدود شد. نمادهای فولاد، شپنا، شبندر، شتران و رمپنا بیشترین نقش را در بالا کشیدن شاخص داشتند. اما فملی و نوری نقش زیادی را در افت شاخص ایفا کردند.


شاخص هموزن به افزایش ۵۶۳ واحدی بسنده کرد و در ارتفاع ۳۷۳ هزار واحد ایستاد. شاخص فرابورس نیز ۵۶ واحد مثبت خورد.

انتهای خبر

0
0