بورس۲۴
1401/12/16
13:14
ورود مجدد شاخص کل بورس به کانال ۱.۸ میلیون واحدی

امروز بازار از همان ابتدا مثبت آغاز شد اما انتشار خبر حذف عرضه خودرو در بورس از لایحه بودجه ۱۴۰۲ موجب شد تا معامله گران دچار تردید شوند. در نیمه اول چند بار شاهد ورود و خروج پول خرد به بازار بودیم اما در نیمه دوم خریداران قدرتمندتر شدند و حساب سایر نمادها را از خودرویی ها جدا کردند.

ورود مجدد شاخص کل بورس به کانال 1.8 میلیون واحدی

بورس۲۴ : امروز بازار از همان ابتدا مثبت آغاز شد اما انتشار خبر حذف عرضه خودرو در بورس از لایحه بودجه ۱۴۰۲ موجب شد تا معامله گران دچار تردید شوند. در نیمه اول چند بار شاهد ورود و خروج پول خرد به بازار بودیم اما در نیمه دوم خریداران قدرتمندتر شدند و حساب سایر نمادها را از خودرویی ها جدا کردند.


طی داد و ستدهای امروز ارزش معاملات خرد با ۲۷ درصد افزایش نسبت به دیروز به محدوده ۸,۴ همت رسید که این رقم با در نظر گرفتن صندوق های سهامی قابل معامله ۹,۵ همت بود.


حقیقی ها امروز ۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند اما حدود ۳۳۵ میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله بیرون بردند. با احتساب صندوق های سهامی قابل معامله مبلغ ورودی پول خرد به بازار حدود ۶۸۰ میلیارد تومان بود.


گروه های فلزات اساسی، فعالیت های کمکی مالی، محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی بیشترین پول خرد را جذب خود کردند. در گروه های سیمانی، خودرو و ساخت قطعات و استخراج کانه های فلزی شاهد بیشترین خروج نقدینگی حقیقی بودیم.


حقیقی ها تا توانستند فولاد، تاپیکوح، بورس، شستا، خپارس، کاوه، انرژی۳، ذوب، غدیس، خکاوه و زاگرس را از حقوقی ها خریداری کردند و به آن ها تاپیکو، خزامیا، خودرو، خساپا، ومعادن، سهرمز، سفارس، رمپنا، ستران و شتران فروختند.


شاخص کل با حدود ۳۲ هزار واحد رشد خود را تا ارتفاع ۱ میلیون و ۸۱۷ هزار واحد رساند. فولاد، شستا، کچاد، شپنا، شبندر، پارس و فارس عمده ترین نقش را در این صعود ایفا کردند. شاخص هموزن نیز با بیش از ۷ هزار واحد افزایش به بالای ارتفاع ۵۴۵ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز به مدد نمادهای کگهر، زاگرس، هرمز، فغدیر، شگویا و ارفع ۳۲۵ واحد رشد داشت.

انتهای خبر

0
0