سنا
1401/02/31
15:31
جابه‌جایی بیش از ۹ میلیارد برگه بهادار

در جریان معاملات امروز، شنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۴۴۳ واحد کاهش به رقم ۴۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۵ هزار و ۲۸۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، بیش از ۹ میلیارد و ۲۵۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۱۱ هزار و ۲۰۹ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۰ هزار و ۷۴۷ واحدی را تجربه کردند.


گروه شیمیایی در جریان معاملات امروز با ۶۳ هزار و ۲۵۱ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۶۳ هزار و ۴۴۱ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۱ هزار و ۳۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۰ هزار و ۲۸۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال و گروه بانکها با ۳۶ هزار و ۲۸۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، بانک ملت با ۷۱۸ واحد، بانک تجارت با ۲۷۵ واحد، شرکتصنایع پتروشیمی کرمانشاه با ۱۶۱ واحد، شرکت صنایع غذایی کوروش با ۱۶۰ واحد و بانک صادرات ایران با ۱۲۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۳۵۲ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۱۶۶ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۳۱ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۹۵۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۸۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۰۴ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۲۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت داروسازی دانا با ۷.۵۹ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۵.۶ واحد، شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان با ۳.۱۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید با ۳ واحد و شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان با ۲.۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۲ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۹ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۸ واحد و شرکت نفت ایرانول با ۷.۹۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0