دنیای بورس
1402/08/21
14:56
حقیقی‌ها و حقوقی‌های بورس سر به سر شدند

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار تنها یک میلیارد تومان بود.

در معاملات روز یکشنبه بیست و یکم آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۸۴۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۵۳ هزار و ۶۳۴ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و ۹۳۳ واحد در رقم ۷۰۱ هزار و ۲۶ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۳ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۵۴۵ واحد به سطح ۱۲۴ هزار و ۹۰۹ واحد رسید.


ورود سرمایه به بورس

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و یک میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.


امروز نماد غمایه بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۱۶ میلیارد تومان بود. پس از غمایه، نمادهای حآفرین، توریل، وساخت و شستا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای کترام، فولاد، وبملت، شپنا و فملی تعلق داشت.


حقیقی‌ها و حقوقی‌های بورس سر به سر شدند15

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فملی، اخابر و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل شستا، اپال و خزامیا از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای خدیزل، گلدیرا و انتخاب بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، بپاس و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و وساخت و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، گدنا و حآفرین بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۶ هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۸۴ میلیارد تومان بود که ۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان رسید.


حقیقی‌ها و حقوقی‌های بورس سر به سر شدند16

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد کترام بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۶۶ میلیارد تومان بود.


پس از کترام، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شپنا و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۵۰۵ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۴۵۴ سهم در صدر قرار گرفته است. وساخت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد ملت و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، ۶۵ نماد صف خرید داشتند و ۳۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۹ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۶ درصدی به ۳۳۴ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام

حقیقی‌ها و حقوقی‌های بورس سر به سر شدند16


انتهای خبر

0
0