بورس پرس
1401/04/11
00:00
معرفی ۱۰ سهم گران و حداکثر ۵۵ هزارتومانی + فهرست سهام ارزان

فهرست جدید ۱۰ سهم گران بازار سهام ایران با محدوده قیمتی ۵۵ تا ۱۶ هزار تومانی هر سهم به همراه بیشترین تعداد شرکت ها در یک محدوده قیمتی مشخص شدند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل ۲۷ مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت نسبی صنعت و شرکت و... تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.


در این میان با آغاز سال جاری و تداوم روند نوسانی بازار سهام، قیمت هرسهم شرکت های بورسی و فرابورسی نیز شاهد تغییرات زیادی بود. به طوری که شرکت بورسی سپنتا با قیمت ۵۵ هزار و ۹۰۵ تومان، گرانترین سهم بازار تا ۳۱ خرداد ماه است.


این شرکت کوچک با سرمایه ۵.۴ میلیارد تومانی در گروه فلزات اساسی قرار گرفته و موسسه بنیاد ۱۵ خرداد مالکیت ۵۴.۷ درصد سهام آن را در اختیار دارد.


گروه امیر هم که در تابلو زرد بازار پایه حضور دارد با قیمت ۳۳ هزار و ۲۵ تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفت. شیمیایی رنگین نیز با حضور در تابلو زرد بازار پایه با قیمت ۲۸ هزار و ۸۷۵ تومان در رتبه سوم سهام گران قرار گرفت.


در ادامه هم شرکت های سموم علف کش ، پتروگامرون، نورد قطعات فولادی، روغن نباتی ناب، پتروشیمی مارون، کابل سازی تک و پتروشیمی پردیس با محدوده قیمتی ۲۸ هزار و ۵۵ تا ۱۶ هزار و ۲۶۷ تومانی هر سهم قرار گرفتند.


همچنین ارزان ترین سهم بازار سهام متعلق به شستا، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان ، پتروشیمی فسا، بانک دی، کارخانجات مخابراتی ایران و پتروشیمی جهرم به ترتیب با قیمت ۹۴.۶، ۸۴.۹، ۸۱.۷، ۸۰.۹، ۸۰.۳ و ۷۷.۳ تومان برای هر سهم تعلق دارد.


در این میان، بررسی های بورس پرس نشان می دهد قیمت هر سهم ۱۳ شرکت از جمله پالایشگاه شیراز، پتروشیمی نوری و پتروشیمی اصفهان در محدوده ۱۵ تا ۱۰ هزار تومانی، ۳۸ شرکت نیز در محدوده قیمتی کمتر از ۱۰ تا ۵ هزار تومان از جمله چهار پتروشیمی امیرکبیر، غدیر، شیراز، کرمانشاه، ۲۹۳ شرکت در محدوده قیمتی کمتر از ۵ تا هزار تومانی از جمله فولاد مبارکه، چادرملو ، گروه مپنا، پالایشگاه تبریز و پالایشگاه لاوان حضور دارند. ۱۴۰ شرکت هم در محدوده قیمتی کمتر از هزار تا ۵۰۰ تومانی قرار گرفته اند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0