سنا
1401/10/07
14:30
شاخص کل به بالای ۱.۶ میلیون واحد رسید

در جریان معاملات آخرین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۶۲۶ واحد (۲.۹۲درصد) افزایش به رقم ۴۸۰ هزار و ۶۸۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۷۰ هزار و ۹۱۷ واحد (۴.۵ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز چهارشنبه، ۷ دی ماه، بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۴۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۶ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۰۱ هزار و ۹۲۳ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۵۵ هزار و ۲۷۷ معامله به ارزش ۸ هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۲ هزار و ۹۲۴ معامله به ارزش ۸ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۴۸ هزار و ۱۲۴ معامله به ارزش ۷ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۳۵ هزار و ۴۵۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، فولاد مبارکه اصفهان با ۵ هزار و ۷۲۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵ هزار و ۵۵۵ واحد، شرکت ملی صایع مس ایران با ۵ هزار و ۸۰ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲ هزار و ۴۱۳ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲ هزار و ۲۸۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت گروه دارویی سبحان با ۴۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان با ۲۶ واحد، شرکت فنرسازی خاور با ۲۱ واحد، شرکت سیمان شمال با ۱۳ واحد و شرکت سیمان ایلام با ۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۷ دی ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۵۸۸ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۴۱۷ واحد رسید.


همچنین بیش از ۸ میلیارد و ۳۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۹ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۷۳ واحد، شرکت پلیمر آریاساسول با ۷۰ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۲۴ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک با ۲.۶۷ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۲.۳۹ واحد، شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با ۱.۳ واحد، شرکت داروسازی کاسپین با ۰.۶۲ واحد و شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک با ۰.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


انتهای خبر

0
0