همفکران
1400/10/01
09:04
تغییر سهام سهامداران عمده/ روز پرحجم بانکی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در روز سه‌شنبه، شرکت، شرکت سرمایه‌گذاری تامین آتیه مسکن ۲ میلیون از سهام بانک خاورمیانه را خریداری کرد و در مقابل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک افق کارگزاری بانک خاورمیانه بیش از ۹ میلیون از سها این بانک را بفروش رساند.


در بانک ملت نیز شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان ۱۰ میلیون از سهام را خریداری کرد و در مقابل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران بیش از ۱۰ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند.


شرکت سرمایه‌گذاری سمند ۲ میلیون و صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان یک‌میلیون از سهام بانک پارسیان را و شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی ۱۲ میلیون از سهام بانک صادرات ایران را خریداری کردند، در بانک پاسارگاد اما شرایط متفاوت بود، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی ۱۰ میلیون و شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ۸ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را بفروش رساندند . در ادامه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کارگزاری کارآفرین ۱۵ میلیون از سهام بانک کارآفرین را خریداری کرد و صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین ۴ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند. شرکت توسعه صنایع بهشهر ۱۳۵ میلیون از سهام بانک اقتصاد نوین را و صندوق بازار گردانی توسعه بازار تمدن ۳ میلیون از سهام بانک شهر خریداری کرد .


در دارویی‌ها، ستاد اجرایی فرمان امام یک‌میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کرد، شرکت سرمایه‌گذاری اعتلاءالبرز یک‌میلیون از سهام گروه دارویی سبحان را خریداری کرد.


در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی،وظیفه،ازکارافتادگی بیش از یک‌میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را و صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان بیش از یک‌میلیون از سهام پارس فولاد سبزوار را خریداری کرد، همچنین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر بیش از ۲ میلیون و شرکت ملی صنایع مس ایران ۳ میلیون از سها مجتمع جهان فولاد سیرجان را و شرکت صبا میهن یک‌میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کردند در مقابل نیز شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن ۲۷ میلیون از سهام فولاد مبارکه جنوب کیش را بفروش رساند.


در خودرویی‌ها شرکت سرمایه‌گذاری سمند یک‌میلیون از سهام قطعات اتومبیل ایران ، یک‌میلیون از سهام ایران‌خودرو ، ۲ میلیون از سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و یک‌میلیون از سهام محور سازان ایران‌خودرو را خریداری کرد همچنین شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا ۳ میلیون از سهام سایپا و شرکت سرمایه‌گذاری سلیم یک‌میلیون از سهام تولید محور ایران‌خودرو را خریداری کردند .




انتهای خبر

0
0