تحلیل برای سود
1400/11/24
23:10
📝گزارش بازار یکشنبه 24 بهمن ماه 1400 🔴 شاخص کل بورس 24 امین روز از بهمن ماه را با افت 8 هزار و 36 واحد معادل 0.63 درصد به پایان رساند و در سطح 1 م...

📝گزارش بازار یکشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰



🔴 شاخص کل بورس ۲۴ امین روز از بهمن ماه را با افت ۸ هزار و ۳۶ واحد معادل ۰.۶۳ درصد به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۲۷۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. این شاخص بورسی استارت کار خود را با کاهش ارزش آغاز کرد بطوریکه در ۱۵ دقیقه ابتدایی ۵۰۰ واحد منفی شد و در ادامه هم تا پایان به روند نزولی خود ادامه داد. شاخص هم وزن هم مسیر مشابهی را سپری کرد و با ۱۴۲۳ واحد افت در جایگاه ۳۲۴ هزار واحد از حرکت باز ایستاد.



🔴 نمادهای «میدکو» « نوری » « فملی» « خودرو » بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «فارس» « وسکرمان » « کویر» « وسگیلا » تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس با ۷۴ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۷ هزار و ۴۹۳ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «بپاس» « زاگرس » « آریا» «تجلی» «فرابورس» بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «فزر» «توسن» «وهور» «قچار» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « سپید » « خودرو» « فملی » « وتجارت » «غنوش» «خساپا» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « فزر » «تجلی » «توسن» « فرابورس » «کرمان » «مدیریت» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۴,۸۸۱ میلیارد تومان بود که ۲،۵۹۲ میلیارد تومان آن (معادل ۵۳ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش حدودا ۲۴ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۹ میلیارد و ۲۰۶ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۵۳۱ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۳۵۱ میلیارد تومان بودیم. در این میان نیز تراز ورود پول اشخاص حقیقی در درآمدثابتها با ۴۴ میلیارد تومان مثبت شد .



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۲۰۴ تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۴۷ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۳ درصد و حقوقی‌ها ۲۷ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۷ درصد و حقوقی‌ها ۱۳ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 در انتهای بازار امروز ۱۹۳ نماد در محدوده مثبت معامله شدند که ۶۸ نماد صف خریدی به ارزش ۲۹۲ میلیارد تومان را تشکیل دادند و ۴۵۰ نماد نیز منفی بودند که از این عدد ۱۳۲ نماد صف فروشی به ارزش ۲۷۹ میلیارد تومان را تشکیل دادند.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۱ نماد به ۸۳ نماد با ارزش ۲۷۹ میلیارد تومان (افزایش ۱۵ درصدی) و تعداد صفوف خرید نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۱۷ نماد به ۶۸ نماد با ارزش ۲۹۲ میلیارد تومان (کاهش ۱۷ درصدی) رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۵.۵۶ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۶.۴۵ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های« فلزات اساسی » « خودرو و ساخت قطعات » « محصولات شیمیایی » « فرآورده‌های نفتی » « سرمایه‌گذاری‌ها » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «تجلی» «خکاوه» «فولاد» «سپید» «گشان » «فملی» «اتکای» «غنوش» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین حجم معاملات به گروه‌های« سرمایه‌گذاری‌ها » « خودرو و ساخت قطعات » « فلزات اساسی » « محصولات شیمیایی » « فرآورده‌های نفتی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «تجلی» «وسکرمان» «خاور» «وساغربی» «خودرو » «خپارس» «خساپا» «کرمان» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای « سپید» «آریان» «توسن» «غنوش» «شپاکسا» از بیشترین حمایت حقیقی‌ها برخوردار بودند و در مقابل نمادهای «تجلی» «فولاد» « بپاس » « اتکای» «فملی» بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



برخی اخبار منتشر شده:


🔵دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی برای عرضه در بورس کالا در این هفته را بر اساس نرخ ارز ۲۳۸،۵۸۳ ریال اعلام کرد.


🔵 نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۸ درصدی به ۲۰.۳۱ درصد رسید.

انتهای خبر

0
0