بورس۲۴
1401/12/22
14:38
افت مجدد ارزش معاملات خرد

امروز بازار متعادل تر و بهتر از دیروز بود. در عمده زمان بازار مشارکت حقیقی ها در بخش خرید بیشتر از فروش بود، هر چند در ساعت پایانی فشار عرضه ها کمی بیشتر شد و سهم حقیقی ها از فروش نسبت به خرید پیشی گرفت.

افت مجدد ارزش معاملات خرد

بورس۲۴ : امروز بازار متعادل تر و بهتر از دیروز بود. در عمده زمان بازار مشارکت حقیقی ها در بخش خرید بیشتر از فروش بود، هر چند در ساعت پایانی فشار عرضه ها کمی بیشتر شد و سهم حقیقی ها از فروش نسبت به خرید پیشی گرفت.


طی داد و ستدهای امروز ارزش معاملات خرد با افت ۱۵ درصدی نسبت به دیروز به محدوده ۵,۱ همت رسید. پرمعامله ترین گروه ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، شیمیایی، فلزی، انبوه سازی و بانکی بودند.


برآیند ورود و خروج پول خرد به خروج ۱۳۰ میلیارد تومانی از بازار منجر شد. در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله هم شاهد خروج ۲۱۰ میلیارد تومان سرمایه خرد بودیم.


گروه های انبوه سازی، استخراج کانه های فلزی و سایر محصولات کانی غیرفلزی بیشترین نقدینگی حقیقی را به شمت خود کشاندند اما گروه های بانکی، فرآورده های نفتی، بیمه و خودرو و ساخت قطعات متحمل بیشترین خروج پول حقیقی شدند.


عمده ترین خریدهای حقیقی از حقوقی در نمادهای وآذر، کاما، خپارس، فولاد، فزر، حفارس، دفارا، شیران، شکام، کاذر و خراسان انجام شد. حقوقی ها تا توانستند از شبندر، خودرو، ذوب، وبملت، وتجارت، بپاس، ومعادن، خساپا، خگستر، چکاپا و انرژی۳ حمایت کردند.


شاخص کل که تا میانه بازار مثبت بود در ادامه کل مسیر صعودی خود را به عقب برگشت و در پایان کاهش ۱,۵۷۱ واحدی را نسبت به دیروز ثبت کرد. کگل، میدکو و پارسان بیشترین نقش منفی و شیران، فولاد، رمپنا و کچاد عمده ترین تاثیر مثبت را بر آن داشتند.


شاخص همون هم ۵۴۶ واحد منفی خورد. شاخص فرابورس نیز ۱۱ واحد کاهش داشت.

انتهای خبر

0
0