بورس۲۴
1402/01/15
14:26
رفتار محتاطانه حقیقی ها پس از عبور شاخص از قله ۲,۱ میلیون واحدی

امروز هم بازار مثبت و رو به بالا آغاز شد اما هنوز یک ساعت از شروع معاملات نگذشته بود که فروشندگان نسبت به خریداران به برتری رسیدند. این شرایط تقریبا تا انتهای بازار ادامه داشت اما طی نیم ساعت پایانی از قدرت عرضه کنندگان کاسته شد. البته فشار فروش به حدی نبود که به افزایش صفوف فروش منجر شود. تا انتهای بازار ارزش صفوف خرید بیش از ۱۳ برابر صفوف فروش بود.

رفتار محتاطانه حقیقی ها پس از عبور شاخص از قله 2,1 میلیون واحدی

بورس۲۴ : امروز هم بازار مثبت و رو به بالا آغاز شد اما هنوز یک ساعت از شروع معاملات نگذشته بود که فروشندگان نسبت به خریداران به برتری رسیدند. این شرایط تقریبا تا انتهای بازار ادامه داشت اما طی نیم ساعت پایانی از قدرت عرضه کنندگان کاسته شد. البته فشار فروش به حدی نبود که به افزایش صفوف فروش منجر شود. تا انتهای بازار ارزش صفوف خرید بیش از ۱۳ برابر صفوف فروش بود.


ارزش معاملات خرد به حدود ۱۲,۶۶۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز ۶ درصد افزایش را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد روزانه از ابتدای سال جاری تا کنون همواره روند صعودی خود را حفظ کرده است.


پرمعامله ترین گروه های امروز به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، شیمیایی، فلزی، بانکی و فرآورده های نفتی بودند.


در نتیجه داد و ستدهای امروز برآیند ورود و خروج پول خرد بازار منفی ۳۸۰ میلیارد تومان شد. در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله نیز شاهد خروج بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی بودیم.


گروه های مخابرات، شیمیایی و فعالیت های کمکی مالی شاهد بیشترین ورود پول خرد بودند. اما عمده ترین خروج پول خرد از گروه های فرآورده های نفتی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و بانکی اتفاق افتاد.


طی روز جاری حقیقی ها بیش از همه فارس، اخابر، همراه، انرژی۳، شفن، وپاسار، بورس، زاگرس، فاذر و ومعادن خریدند و تا توانستند به حقوقی ها شپنا، وبملت، شستا، فملی، وکغدیر، فولاد، وبصادر، پتایر، خبنیان، توسن و شبندر فروختند.


شاخص کل که تا دقیقه چهلم خود را به قله ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار واحد رسانده بود بخشی از این مسیر را به عقب برگشت و در نهایت با ۲۹ هزار واحد افزایش نسبت به روز قبل در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. نمادهای فارس، تاپیکو، میدکو، فولاد، فملی، شپدیس و اخابر بیشترین تاثیر را در این صعود داشتند.


شاخص هموزن نیز طی ۴۰ دقیقه ابتدایی به ارتفاع ۶۴۳ هزار واحد دست یافته بود اما در پایان با ۷ هزار واحد افزایش نسبت به دیروز و در ارتفاع ۶۳۷ هزار واحد آرام گرفت.


شاخص فرابورس هم تحت تاثیر نمادهای آریا، زاگرس، شگویا، بپاس و وسپهر ۲۸۵ واحد رشد کرد. مارون و ارفع عمده ترین اثر منفی را بر آن داشتند.

انتهای خبر

0
0