بورس پرس
1401/10/09
00:00
معرفی ۱۰ سهم گران و با قیمت حداکثر ۶۵ هزار تومانی + فهرست سهام ارزان

فهرست جدید ۱۰ سهم گران بازار سهام ایران با محدوده قیمتی ۶۵ تا ۱۹ هزار تومانی هر سهم به همراه بیشترین تعداد شرکت ها در یک محدوده قیمتی مشخص شدند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل ۲۷ مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت نسبی صنعت و شرکت و... تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.


در این میان با تغییر روند نوسانی بازار سهام طی دو هفته اخیر، قیمت هرسهم شرکت های بورسی و فرابورسی نیز شاهد تغییراتی بود. به طوری که شرکت روغن نباتی ناب حاضر در تابلو زرد بازار پایه با قیمت ۶۵ هزار و ۷۵۵ تومان، گرانترین سهم بازار تا ۷ دی ماه است.


این شرکت بسیار کوچک با سرمایه ۲ میلیارد تومانی در گروه محصولات غذایی قرار گرفته و سهامدار حقیقی به همراه سرمایه گذاری خانه های بهتر شرق مالکیت ۳۵.۷ و ۳۵.۱ درصد سهام آن را در اختیار دارند.


سپنتا هم که در بازار دوم بورس حضور دارد با قیمت ۵۱ هزار و ۹۵۱ تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفت. ورزیران نیز با حضور در تابلو زرد بازار پایه با قیمت ۴۶ هزار و ۱۵۵ تومان در رتبه سوم سهام گران قرار گرفت.


در ادامه هم شرکت های نئوپان ۲۲ بهمن ، کابل تک، گروه امیر، سموم علف کش، فروشگاه رفاه، پتروشیمی پردیس و قند نقش جهان با محدوده قیمتی ۳۸ هزار و ۵۹۵ تا ۱۹ هزار و ۱۰ تومانی هر سهم قرار گرفتند.


همچنین ارزان ترین سهم بازار سهام متعلق به پتروشیمی داراب ، کارخانجات مخابراتی ایران، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، آذرآب ، پتروشیمی فسا، پتروشیمی جهرم و بانک دی به ترتیب با قیمت ۹۶.۲، ۹۳.۱، ۹۰.۴، ۸۸.۸، ۸۴.۴، ۸۱.۶ و ۷۱.۳ تومان برای هر سهم تعلق دارد.


در این میان، بررسی های بورس پرس نشان می دهد قیمت هر سهم ۱۵ شرکت از جمله پارس خزر، چهار پتروشیمی زاگرس؛ اصفهان، خراسان، نوری در محدوده ۱۵ تا ۱۰ هزار تومانی، ۳۹ شرکت نیز در محدوده قیمتی کمتر از ۱۰ تا ۵ هزار تومان از جمله سه پتروشیمی امیرکبیر، غدیر، شیراز، بانک رسالت، ۲۷۹ شرکت در محدوده قیمتی کمتر از ۵ تا هزار تومانی از جمله گروه مپنا، پالایشگاه بندرعباس، تبریز و شیراز حضور دارند. ۱۶۰ شرکت هم در محدوده قیمتی کمتر از هزار تا ۵۰۰ تومانی از جمله فولاد مبارکه، مخابرات، پالایشگاه اصفهان و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفته اند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0