سنا
1401/04/18
13:21
«فلزات اساسی» در صدر گروه‌های بورسی

در جریان معاملات امروز شنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱، گروه فلزات اساسی با ۳۸ هزار و ۲۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۶۸۸ واحد کاهش به رقم ۱۴۵ هزار و ۸۳۰ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۴ هزار و ۹۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۹۸ هزار واحد رسید.


در جریان نخستین روز کاری هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۵۴۹ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۹ هزار و ۶۴۵ واحدی را تجربه کردند.


گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۳۸ هزار و ۲۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۴۰ هزار و ۳۳۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۴۹ معامله به ارزش یک هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۶ هزار و ۴۵۸ معامله به ارزش یک هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۳ هزار و ۶۵۰ معامله به ارزش یک هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۴۶ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۳۰۸ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۶۰ واحد، شرکت صنعتی زر ماکارون با ۸۹ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ۶۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۴۵ واحد، شرکت صنایع مس ایران با ۳۰۴ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۲۸۴ واحد، بانک ملت با ۲۶۶ واحد و بانک تجارت با ۱۹۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۱۸ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۹۱.۷۰ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۴۴ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۹ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پالایش نفت لاوان با ۵.۷ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۴.۵ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۲.۱۵ واحد، گروه کارخانجات صنعتی تبرک با ۱.۵۲ واحد و بانک دی با ۱.۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۲ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۷ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۶ واحد و بیمه سامان با ۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0