دنیای بورس
1402/09/15
15:16
خروج سرمایه از بورس پس از ۵ روز

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از ۵ روز منفی شد و ۳۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

در معاملات روز چهارشنبه پانزدهم آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۴۵۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۱ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۲۷۱ واحد در رقم ۷۴۷ هزار و ۲۹۹ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۱۷ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۱۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش ۱۴۹ واحد به سطح ۱۳۴ هزار و ۲۳۷ واحد رسید.


خروج سرمایه از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از ۵ روز منفی شد و ۳۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.


امروز نماد وسالت برای سومین روز متوالی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۶۵ میلیارد تومان بود. پس از وسالت، نمادهای شستا، فولاد، بازرگام، خساپا، وغدیر و خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وسپهر، تایرا، وسدید، جم و زاگرس تعلق داشت.


خروج سرمایه از بورس پس از 5 روز17

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فولاد، اخابر و فملی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل شتران، تاپیکو و فارس از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای هرمز، خاور و غصینو بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، بپاس و سرچشمه بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثشاهد بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کمرجان، فصبا و وسپهر بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۰ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۰۱ میلیارد تومان بود که ۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۵ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان رسید.


خروج سرمایه از بورس پس از 5 روز5

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد خساپا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۴۵ میلیارد تومان بود.


پس از خساپا، ثشاهد بیشترین ارزش معاملات را داشت و آسیاتک رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وسپهر و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام خساپا با تعداد ۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۳۶۳ سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبصادر تعلق داشت. دو نماد خودرو و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات چهارشنبه، ۵۱ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۹ درصدی به ۲۴۰ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

خروج سرمایه از بورس پس از 5 روز16
انتهای خبر

0
0