فرارسانه
1402/02/13
16:24
📅 نگاهی به بازارهای فرابورس در روزی که گذشت ( 13اردیبهشت ماه 1402) 💢 خرید و فروش 7هزار میلیارد تومان برگه سهم 📍 سرمایه گذاران فرابورسی امروز بیشت...

📅 نگاهی به بازارهای فرابورس در روزی که گذشت ( ۱۳اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)



💢 خرید و فروش ۷هزار میلیارد تومان برگه سهم



📍 سرمایه گذاران فرابورسی امروز بیشتر از ۱۰ میلیارد برگه سهم را در بازارها خرید و فروش کردند.



☸️ به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز جاری، چهار‌شنبه ۱۳اردیبهشت ماه، در بازارهای فرابورس بیش از ۱۴میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ بر ۲۲هزار میلیارد تومان در ۶۹۰هزار نوبت داد و ستد شد.



☸️ بررسی ارزش معاملات به تفکیک ابزارها نشان می‌دهد امروز بیش از ۱۰میلیارد برگه سهم به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد تومان خرید و فروش شد.


همچنین ۳.۴ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.



☸️در سایر ابزارها نیز داد و ستد ۱۴ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش بیشتر از یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان به ثبت رسید. همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی هم ۱۲۱میلیون اوراق به ارزش بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان جا به جا شد.




☸️در بازار امروز نمادهای وسپهر، خاور و انتخاب با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس، رشد۲۴۳ واحدی این متغیر را رقم زدند. به این ترتیب امروز آیفکس در سطح ۳۱ هزار و ۹۶۶ قرار گرفت.


این در حالی بود که نمادهای آریا، کگهر، هرمز و مارون با بیشترین اثر منفی بر شاخص کل، مانع رشد بیشتر آن شد.



همچنین شاخص قیمت امروز ۶۲ واحد بالا رفت و شاخص کل هم وزن هم با صعودی ۲ هزار و ۹۱۲ واحدی همراه شد.



صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای غشهداب، ثباغ، سپیدار، چخزر، ولبهمن و گدنا بود. در مقابل نمادهای بکابل، سبزوا، بزاگرس، شاوان، پیزد، هرمز و فروسیل بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای دی، کرمان، فرابورس، خاور، شاروم، غدیس و وسپهر به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.



#گزارش_روزانه


#فرابورس_ایران



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0