بورس۲۴
1402/12/22
13:16
اقبال حقیقی ها به نمادهای چندرشته ای صنعتی و بانکی

طی یک ساعت نخست بیش از نیمی از نمادها در مدار مثبت قرار داشتند اما از ساعت ۱۰ به بعد فشار عرضه کنندگان افزایش یافت و در نهایت معاملات امروز با سرخپوشی ۷۰ درصد از نمادها به پایان رسید.

بورس۲۴ : طی یک ساعت نخست بیش از نیمی از نمادها در مدار مثبت قرار داشتند اما از ساعت ۱۰ به بعد فشار عرضه کنندگان افزایش یافت و در نهایت معاملات امروز با سرخپوشی ۷۰ درصد از نمادها به پایان رسید.


تا ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه تراز پول خرد حقیقی ها در سهام، حق تقدم ها و صندوق های سهامی در مجموع به حدود مثبت ۶۰ میلیارد تومان رسیده بود اما با ورود به یک ساعت پایانی معاملات روز جاری تحت تاثیر کاهش قدرت خریداران و پیشروی فروشنده ها تراز پول خرد بازار به منفی ۸ میلیارد تومان تغییر کرد. در دقایق پایانی اما مجددا شاهد ورود پول خرد به صندوق های سهامی بودیم و این موضوع برآیند کلی پول حقیقی ها را به مثبت ۵ میلیارد تومان تغییر داد.


حقیقی ها امروز بیش از ۱۳ میلیارد تومان وارد صندوق های سهامی کردند اما ۸ میلیارد تومان از سهام و حق تقدم ها بیرون کشیدند.


بیشترین تزریق پول خرد در گروه های شرکتهای چند رشته ای صنعتی به مبلغ ۹۵ میلیارد تومان، بانک ها و موسسات ۶۳ میلیارد تومان و رایانه ۴۱ میلیارد تومان صورت گرفت. نمادهای وبملت، وبصادر، سمگا، فن افزار، وتجارت، تاپکیش، ذوب، غشهداب، وسبحان و کالا بیشترین خریدهای حقیقی از حقوقی را تشکیل دادند.


اما عمده ترین خروج پول خرد مربوط به صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله به مبلغ ۳۶۵ میلیارد تومان، خودرو و ساخت قطعات ۹۳ میلیارد تومان و فرآورده های نفتی به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان بود. حقوقی ها تا توانستند از عرضه های حقیقی ها در نمادهای خساپا، خگستر، شبندر، فملی، خودرو، شستا، فنر، شگستر، خکمک و آ س پ حمایت کردند.


در نتیجه معاملات امروز شاخص کل حدود ۲ هزار واحد بالا رفت اما شاخص هموزن همین مقدار عقب نشینی داشت. شاخص فرابورس نیز ۳۵ واحد منفی خورد.


نمادهای فملی، وبملت، خودرو، شستا، وبانک و وتجارت بییشترین اثر مثبت و میدکو عمده ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.


انتهای خبر

0
0