بورس۲۴
1401/05/22
12:58
صندوقی که طی ۱۴۵ ماه ۶,۴۵۷ درصد بازدهی داشت

بازدهی این صندوق از آغاز فعالیت (از ۱۵ تیر ۱۳۸۹) تا کنون ۶,۴۵۷ درصد است. یعنی سرمایه گذارانی که از ابتدای فعالیت این صندوق تا کنون همراه آن بودند در هر ماه به طور میانگین بیش از ۴۴ درصد بازدهی مثبت دریافت کرده اند.

صندوقی که طی 145 ماه 6,457 درصد بازدهی داشت

بورس۲۴ : بر مبنای گزارش های منتشر شده در سامانه کدال، صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه در تیر ماه امسال بیش از ۱۰ میلیون سهم از سهام شرکت بهمن دیزل را خریداری کرد و تعداد این سهم را در پورتفوی خود به بیش از ۱۹ میلیون سهم رساند. همچنین با خرید بیش از ۱۷۴ هزار سهم از سهام شرکت پخش هجرت تعداد سهام این شرکت را در پورتفوی خود به بیش از ۵۰ میلیون سهم افزایش داد.


این صندوق سهامی قابل معامله در بازار همچنین بالغ بر ۲ میلیون و ۹۳۹ هزار سهم از سهام شرکت سیمان مازندران، بالغ بر ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار سهم از سیمان سپاهان، بیش از یک میلیون سهم از سهام شرکت سیمان صوفیان و ۹۵۵ هزار و ۵۷۰ سهم از سهام شرکت سیمان آبیک را در دوره یک ماهه تیر ماه خریداری کرد. در پایان خرداد ماه امسال این صندوق از هیچ یک از این ۴ شرکت سیمانی سهمی نداشت و آن ها را در تیر ماه به پورتفوی خود افزود.


در دوره یک ماهه تیر ماه امسال این صندوق سهامی قابل معامله در بازار، ۲۰۰ هزار سهم از سهام شرکت پتروشیمی جم، بیش از ۳۷۹ هزار سهم از سرمایه گذاری دارویی تامین، یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۹۰ سهم از سهام وصندوق، ۵۰۰ هزار سهم از سهام وغدیر، ۶۰۰ هزار سهم از سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، ۵۴۰ هزار سهم از فملی و بیش از یک میلیون سهم از سهام فاسمین خود را فروخت. همچنین کل دارایی خود در سهام وسپهح و رمپنا را فروخت و تعداد این دو را در پورتفوی خود به صفر رساند.


در پایان تیر ماه ۱۴۰۱ صندوق گنجینه رفاه در مجموع سهام ۵۷ شرکت را در پورتفوی خود داشت. تعداد کل سهام حاضر در پورتفوی این صندوق سرمایه گذاری بالغ بر ۶۵۶ میلیون و ۱۵۱ هزار سهم است که بهای تمام شده کل آن ها به بیش از ۳۱۹ میلیارد تومان می رسد. شپنا، فارس، فروسیل، شستا، فولاد، شبندر، خدیزل، وبملت، کگل و وغدیر ۱۰ سهمی هستند که بیشترین وزن را در پورتفوی این صندوق سرمایه گذاری سهامی دارند.


بر اساس اطلاعات موجود در سایت صندوق گنجینه رفاه، در ترکیب دارایی های این صندوق بیش از ۹۴ درصد سهام وجود دارد و کل ارزش خالص دارایی های آن بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است. بازدهی این صندوق از آغاز فعالیت (از ۱۵ تیر ۱۳۸۹) تا کنون ۶,۴۵۷ درصد است. یعنی سرمایه گذارانی که از ابتدای فعالیت این صندوق تا کنون همراه آن بودند در هر ماه به طور میانگین بیش از ۴۴ درصد بازدهی مثبت دریافت کرده اند.


این صندوق طی دوره ۶ ماهه اخیر حدود ۱۸ درصد بازدهی مثبت داشت اما بازده سه ماهه آن منفی ۱۰ درصد و بازده یک ماه اخیر منفی ۱,۳۸ درصد بود. در حالی که طی یک هفته اخیر با بازدهی مثبت یک درصد همراه شد.


متولی صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی و مدیر آن کارگزاری بانک رفاه کارگران است.


صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه صندوق سرمایه گذاری گنجینه رفاه
انتهای خبر

0
0