دنیای بورس
1403/01/25
13:40
افزایش ۴ برابری خروج سرمایه از بورس / هراس معامله گران از جنگ

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از ۴ برابر -معادل ۳۷۳ درصد- بیشتر شده است. ناظران ترس از درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل را عامل اصلی ریزش بازار و خروج سرمایه می‌دانند.

در معاملات روز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۹۷۹ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی در رقم ۷۲۶ هزار و ۲۱۸ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۶۲۰ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۷۷۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۵ هزار و ۹۰۰ واحد به سطح ۱۳۲ هزار و ۲ واحد رسید.


رشد خروج پول حقیقی از بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از ۴ برابر -معادل ۳۷۳ درصد- بیشتر شده است.


امروز نماد خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۹۹ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای وبملت، فولاد، خساپا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فزر، غبهار، کازرو و ثپردیس تعلق داشت.


افزایش 4 برابری خروج سرمایه از بورس / هراس معامله گران از جنگ12

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در سقوط شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای حپترو، شپارس و پاسا از انگشت شمار نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فزر، غفارس و زماهان معدود سبزپوشان بازار هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و شپنا و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، خاور و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۳ هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بود که ۲۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.


ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۲۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۵ هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان رسید.


افزایش 4 برابری خروج سرمایه از بورس / هراس معامله گران از جنگ6

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فزر بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۵۶ میلیارد تومان بود.


پس از فزر، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شپنا و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و ۸۱ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۹۴۶ سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خودرو و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات شنبه، ۲۳ نماد صف خرید داشتند و ۳۵۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۷۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۵ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۸۵۲ درصدی به ۹۱۴ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

افزایش 4 برابری خروج سرمایه از بورس / هراس معامله گران از جنگ12



انتهای خبر

0
0