دنیای بورس
1402/08/30
14:35
دومین روز رشد تقاضای حقیقی در بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دومین روز مثبت شد و ۱۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

در معاملات روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۲ هزار و ۱۳۷ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۳ هزار و ۱۵ واحد در رقم ۷۰۳ هزار و ۵۴۴ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با رشد ۴۸ واحدی به رقم ۲۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۸۷۵ واحد به سطح ۱۲۶ هزار و ۸۲۳ واحد رسید.


دومین روز ورود سرمایه به بازار

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دومین روز مثبت شد و ۱۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.


امروز نماد چکاپا بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۵۳ میلیارد تومان بود. پس از چکاپا، نمادهای خبنیان، دسبحا، اخابر و وساخت بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شپنا، خساپا، نوری، وبملت و وغدیر تعلق داشت.


دومین روز رشد تقاضای حقیقی در بورس17

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز شستا، اخابر و نوری نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل فولاد، کگل و خاهن از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای آریا، غصینو و خدیزل بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، فغدیر و دماوند بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و وساخت و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فصبا، کرومیت و ثرود بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۵ هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان بود که ۵۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۳ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان رسید.


دومین روز رشد تقاضای حقیقی در بورس12

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد چکاپا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۵۳ میلیارد تومان بود.


پس از چکاپا، وساخت بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثرود رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ثفارس و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۳۰۲ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۵۱۸ سهم در صدر قرار گرفته است. چکاپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وساخت تعلق داشت. دو نماد خساپا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۶۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۸۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با صعود ۲۳ درصدی به ۳۶۱ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

دومین روز رشد تقاضای حقیقی در بورس2


انتهای خبر

0
0