دنیای بورس
1402/12/02
15:24
بورس ریخت / سهامداران در صف فروش

در آخرین روز معاملاتی هفته مجموع ارزش صف‌های فروش با افزایش ۶۸ درصدی به ۲۳۹ میلیارد تومان رسید.

در معاملات روز چهارشنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۵۷۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۴۴ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۱۵۶ واحدی در رقم ۷۲۶ هزار و ۹۳۳ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۱۲ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۷۸۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش ۴۰۲ واحد به سطح ۱۳۵ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.


خروج پول حقیقی از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و ۲۱۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.


امروز نماد خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۰ میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نمادهای وبملت، خودرو، حفارس و وشهر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای آردینه، کسرام، حشکوه، خزامیا و زشگزا تعلق داشت.


بورس ریخت / سهامداران در صف فروش11

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز وپاسار، خودرو و پارسان نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای سدشت، وپارس و خزامیا از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای هرمز، فصبا و فزر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای بپاس، دماوند و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خزامیا بیشترین تراکنش را داشت و داتام و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فنر، بیوتیک و آردینه بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۸ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان بود که ۸۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم هفته است.


بورس ریخت / سهامداران در صف فروش9

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات چهارشنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۴۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۶۸ درصدی به ۲۳۹ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس ریخت / سهامداران در صف فروش7



انتهای خبر

0
0