سنا
1401/06/14
14:00
بورس تهران درجا زد

در جریان سومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۴۹ واحد (۰.۳۵ درصد) افزایش به رقم ۴۱۰ هزار و ۳۷۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۲۶.۹۹ واحدی (۰.۰۱ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه، بیش از ۴ میلیارد و یک میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه شیمیایی در جریان معاملات امروز با ۲۶ هزار و ۱۰۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودرو با ۲۸ هزار و ۸۸۳ معامله به ارزش یک هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۲ هزار و ۹۴۷ معامله به ارزش یک هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال، گروه رادیویی با ۶ هزار و ۹۷ معامله به ارزش یک هزار و ۸۲ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۱۵ هزار و ۹ معامله به ارزش یک هزار و ۲۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت مخابرات ایران با ۷۴۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۵۰ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۳۱ واحد، شرکت ذوب آهن اصفهان با ۹۶ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۹۵.۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۱۴ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۶۵ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۶۰ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۱۸۹ واحد و شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۵۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۷.۸۲ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد رسید.


همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۶۹۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۴.۳۵ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۴ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۳ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۲.۳ واحد و شرکت سپیدار سیستم آسیا با ۱.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، بانک دی با ۴.۴ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۴ واحد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۲.۵ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۱.۹ واحد و شرکت بهمن دیزل با ۱.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0