بورس پرس
1401/01/20
14:59
معاملات مشکوک یک بانک، دو پتروپالایشی، سهم ورشکسته، دو سیمانی + ۹ نماد

در روز افت ۵۰۹۵ واحدی شاخص، بانک بورسی، سهم ورشکسته، دو پتروپالایشی، دو شرکت سیمانی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام همسو با آخرین روز کاری پر عرضه و با عقب نشینی آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۵۰۹۵ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۴۵۸ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۵.۲ و ۳.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ایران خودرو با داد و ستد ۱.۲ و ۱.۱ میلیارد سهم و سایپا، پارس خودرو به همراه بانک پارسیان با تقاضای ۹۶۷، ۴۱۳ و ۳۱۱ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۱ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، لوله و تجهیزات سدید شرکت ورشکسته حاضر در تابلو قرمز بازار پایه فرابورس با افت اندک قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۶۵۵.۹ هزار سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های ایتالران، گروه توسعه هنر ایران، بانک پارسیان، پتروشیمی داراب، صبانور ، سیمان هرمزگان، ماشین سازی نیرومحرکه ، سیمان خاش، کشت و صنعت آبشیرین، شیمی دارویی داروپخش ، بیمه جکمت صبا، پالایشگاه تبریز، قاسم ایران و خدمات فنی فولاد یزد ، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک پارسیان، پتروشیمی داراب ، پالایشگاه تبریز، سهم ورشکسته، دو شرکت سیمانی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0