همفکران
1400/06/01
09:11
تغییر سهام سهامداران عمده/ غلبه فروش بر خرید در روز گذشته

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

بانکی‌ها، که مدتی است تحرکت خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود، روز یک‌شنبه فروشنده داشتند، صندوق سرمایه‌گذاری امید لوتوس پارسیان ۱۵ میلیون از سهام بانک پارسیان، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی سپهر صادرات و شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات نیز جمعا ۴۰ میلیون از سهام بانک صادرات ایران زمین را بفروش رساندند، شخص حقیقی نیز بیش از ۴ میلیون سهام بانک آینده را به موسسه بنیاد خیریه نیکوکاری تات فروخت.


ستاد اجرایی فرمان امام که روز گذشته نیز بیش از ۲ میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کرده بود مجددا ۲ میلیون دیگر از سهام این شرکت را خریداری کرد، شرکت سرمایه‌گذاری امین توان آفرین ساز ۴ میلیون از سهام داروسازی اکسیر را و شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان نیز ۲ میلیون از سهام داروسازی تولید دارو را بفروش رساندند.


سیمانی‌ها نیز همچنان با فروش روبرو هستند، صندوق سرمایه‌گذاری سینا بهگزین یک‌میلیون از سهام سیمان ایلام و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل نیز یکی میلیون از سهام سیمان شمال را بفروش رساندند، این صندوق روز معاملاتی گذشته نیز بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان مازندران را بفروش رسانده بود، در ادامه شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر ۳ میلیون از سهام سیمان کردستان را نیز بفروش رساند.


صندوق بازار گردانی توسعه بازار تمدن که روز معاملاتی گذشته ۳ میلیون از سهام سپید ماکیان را بفروش رسانده بود در اقدامی ۱۰ میلیون دیگر از سهام این شرکت را بفروش رساند.


در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی که ۹ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۱۴۲ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد این مجموعه در اقدامی دیگر بیش از ۲ میلیون سهام فولاد کاوه جنوب کیش را نیز خریداری کرد.


در خودرویی‌ها نیز شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان به ترتیب ۴۶۸ میلیون و ۲۰ میلیون از سهام سایپا را بفروش رساندند.


در ادامه فروش‌های روز یکشنبه، شرکت عمران و مسکن آباددی ۴ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری بوعلی، شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان بیش از ۳ میلیون از سهام فرآورده‌های معدنی ایران، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۴ میلیون از سهام قطعات اتومبیل ایران، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ۷ میلیون از سهام حفاری شمال، شرکت حافظ اندیشه ماد ۳ میلیون از سهام توسعه معادن و ص. معدنی خاورمیانه و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا ۵ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را بفروش رساندند، همچنین شرکت سرمایه‌گذاری امین اعتماد بیش از ۳۳ میلیون از سهام ریل پرداز سیر و صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین ۱۶ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا و ۱۵ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری صبا تامین را بفروش رساندند.


اما در این میان، شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد ۱۶ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری بهمن، شرکت صادرفر بیش از ۱۲ میلیون از سهام شرکت پتروشیمی نفت اصفهان و شرکت بیمه کوثر بیش از ۵ میلیون سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر را خریداری کردند.




انتهای خبر

0
0