بورس پرس
1399/09/21
00:00
معاملات مشکوک یک بانک، سه پتروشیمی، شرکت ورشکسته + ۱۰ نماد

در روز افت ۱۲۲۴ واحدی شاخص ، یک بانک، سه پتروشیمی، شرکت ورشکسته به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام با تقاضای نسبتا خوبی در گروه های فلزی، پتروشیمی، بیمه، دارو و سیمان آغاز به کار کرد اما با فشار فروش در نهایت نماگر بازار با افت ۱۲۲۴ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۵۰۶ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۱۵ و ۶.۶ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا، بانک تجارت و بانک صادرات با داد و ستد بیش از ۱.۱، ۱.۰۹ و ۱.۰۶ میلیارد سهم و ایران خودرو به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با تقاضای ۹۹۶ و ۳۸۳ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا شش برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت بسته بندی ایران حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت اندک قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۹۲.۴ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های گروه فن آوا، گازلوله (شرکت ورشکسته حاضر در تابلو قرمز بازار پایه)، پلاستیران، قند چهارمحال، فولاد کاویان، پتروشیمی جهرم، پتروشیمی داراب، ایران مرینوس، پتروشیمی فسا، بهمن‌دیزل، بانک سامان، بیمه‌تعاون، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و سرمایه گذاری ملی ( قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری حاضر در بورس) مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک سامان، سه پتروشیمی، شرکت ورشکسته به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0