کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/07/26
13:39
کاهش 7هزار واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۷۶۹۸ واحد کاهش یافته و در رقم دو میلیون...

کاهش ۷هزار واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۷۶۹۸ واحد کاهش یافته و در رقم دو میلیون و ۲۳هزار واحد متوقف شد.


از سویی شاخص کل هم وزن نیز ۶۹۵۴ واحد کاهش یافته و در رقم ۶۸۲ هزار و ۹۸۶ واحد ایستاد. معامله‌گران در این بازار بیش از ۳۰۹هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۵۰ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که ایران خودرو، مخابرات ایران، بانک ملت، سایپا، پتروشیمی پارس، ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت اصفهان جزو مهمترین نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس ایجاد کردند.


از سوی دیگر شاخص کل فرابورس نیز ۲۶۰ واحد افت کرده و رقم ۲۵هزار و ۲۶ واحد را به ثبت رساند. فعالان در این بازار بیش از ۱۶۴هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۹۵هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال انجام دادند.


لازم به ذکر است که مهمترین نمادهای فرابورس در بازار امروز شامل پتروشیمی مارون، ایران خودرو دیزل، پلیمر آریا ساسول، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، مدیریت انرژی امید تابان هور، بانک دی و بهمن دیزل بود که در این میان به غیر از مدیریت انرژی امید تابان هور دیگر نمادها روند نزولی داشته اند.



انتهای خبر

0
0