اسمارت بورس
1399/11/19
19:13
گزارش بازار روز - 19 بهمن 99 🔹عکس العمل مثبت بازار به تصمیمات جدید شورای عالی بورس که از 25 بهمن اجرا خواهد شد. این اتفاقات شاید بتواند به صورت م...

گزارش بازار روز - ۱۹ بهمن ۹۹



🔹عکس العمل مثبت بازار به تصمیمات جدید شورای عالی بورس که از ۲۵ بهمن اجرا خواهد شد. این اتفاقات شاید بتواند به صورت موقت باعث تقویت تقاضا شود ولی نباید از یاد برد که این بازار بیشتر از حرفها نیاز به حمایت عملی برای بهتر شدن شرایط کسب و کار شرکت ها را دارد. در هر صورت امروز روز خوبی را پشت سر گذاشتیم و اکثر نمادها مخصوصا نمادهای بزرگ صف خرید تشکیل دادند و باعث رشد بازار شدند. نکته مثبت عرضه نشدن صفوف خرید در حالی که دیروز فشار زیادی برای فروش دیده می شد. این نشان می دهد که فشار فروش یا حتی خرید در این بازار بیشتر جنبه احساسی دارد و هنوز بازار منطقی پیش نمی رود.


🔹 #شاخص_کل #بورس امروز با رشد۳.۱۰ درصدی و افزایش ۳۵۱۵۱ واحدی به ۱.۱۷۰ میلیون واحد رسید.


🔹 #شاخص_هموزن بورس ۱.۲۰ درصد رشد کرد و با مثبت ۴۹۷۳ واحد به ۴۲۰ هزار واحد رسید.


🔹 سه نماد #فارس ، #فولاد و #فملی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.


🔹سه نماد #وامید ، #کویر و #تاصیکو بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.


🔹مجموع ارزش معاملات کل بازار بورس و فرابورس ۱۲۶۶۸۸ میلیارد ریال بود. امروز ارزش #معاملات_خرد بیش از ۸۸۷۵ میلیارد تومان بود. میزان ورود پول حقیقی در روز جاری حدود ۳۳۰ میلیارد تومان می‌باشد.


🔹شاخص کل #فرابورس با رشد ۲۷۸ واحدی به ۱۷۴۱۳ واحد رسید. در جریان معاملات امروز سه نماد #آریا ، #زاگرس و #صبا بیشترین تاثیر مثبت و سه نماد #بپاس ، #سمگا و #اتکای بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند.


🔹۷ صنعت برتر بورسی از نظر ارزش معاملات به ترتیب: #خودرو ، #فلزات_اساسی ، #انبوه_سازی ، #شیمیایی ، #سیمان ، #غذایی ، #بانکها


🔹۷ نماد بورسی با بیشترین ارزش معاملات به ترتیب : #کمند ، #شستا ، #پالایش ، #امینیکم ، #سرو ، #دارایکم ، #وتوصا ،


🔹 #دلار نقدی ۲۴,۱۰۰ تومان در حال معامله است.


🔹#سهام_عدالت : در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، ۴.۲ درصد (۴۱۹هزار تومان) افزایش یافت. ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۰ میلیون و ۴۴۹هزار تومان و ۱۹ میلیون و ۶۸۳هزار تومان رسید. ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۶۹هزار تومان رسیده است.




♓️

انتهای خبر

0
0