همفکران
1400/07/04
09:11
تغییر سهام سهامداران عمده/ بی تحرکی بانکی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها، شاهد تحرک خاصی نبودیم در این گروه ، شرکت فراز عمران آریانا ۷۰ میلیون از سهام بانک گردشگری را بفروش رساند.


در دارویی‌ها ستاد اجرای فرمان امام که همواره خریدار سهام گروه دارویی برکت بود در اقدامی ۲۹ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رساند اما صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا ۳۲ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد ، همچنین شرکت سرمایه‌گذاری البرز نیز یکی میلیون از سهام گروه دارویی سبحان را خریداری کرد .


در فولادی‌ها،صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۳ میلیون از سهام پارس فولاد سبزوار را خریداری کرد ، شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا ۵ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش و صندوق سرمایه‌گذاری امید ایرانیان ۱۵ میلیون از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان را خریداری کردند .


شرکت صادرفر که روز گذشته بیش از ۷ میلیون از سهام گروه مپنا را خریداری کرده بود مجددا ۲ میلیون دیگر از سهام این شرکت را خریداری کرد .


در ادامه شرکت پرتوکالاپردیس بیش از ۴۲ میلیون از سهام آلومینیوم ایران را خریداری کرد.


در سیمانی‌ها نیز شاهد تحرک خاصی نبودیم، صندوق سرمایه‌گذاری سینا بهگزین بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان ایلام را خریداری کرد و صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین نزدیک به ۲ میلیون از سهام سیمان دورود را بفروش رساند .


در بیمه‌ای‌ها شرکت سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه که روز معاملاتی گذشته۲۰ میلیون از سهام بیمه ملت را خریداری کرده بود مجددا ۴ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد، شرکت بیمه پاسارگاد ۵ میلیون از سهام بیمه اتکایی ایرانیان را خریداری کرد ، بیمه دی و نوین نیز خریدار داشتند.


در خودرویی‌ها صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان که روز گذشته ۴ میلیون از قطعات اتومبیل ایران را خریداری کرده بود ۳ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رساند ، شخص حقیقی مجددا بیش از یک‌میلیون از سهام محور سازان ایران‌خودرو را خریداری کرد همچنین شرکت گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا یک میلیون از سهام سرمایه گذاری رنا را وصندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان بیش از یک میلیون از سهام تولید محور خودرو را خریداری کردند، همچنین شرکت سرمایه‌گذاری سمند نیز یک‌میلیون از سهام ایران‌خودرو دیزل را خریداری کرد، اما شخص حقیقی ۳ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساند.



انتهای خبر

0
0