دنیای بورس
1403/01/27
14:11
رشد بورس در دومین روز محدودیت قیمتی

در دومین روز محدودیت نوسان قیمت سهام، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند.

در معاملات روز دوشنبه بیست و هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۴۵۸ واحدی در رقم ۷۲۶ هزار واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۳ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۷۰۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۶۸۷ واحد به سطح ۱۳۱ هزار و ۶۹۱ واحد رسید.


ورود پول حقیقی به بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۲۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.


امروز نماد ذوب بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۱۶ میلیارد تومان بود. پس از ذوب، نمادهای فملی، اخابر، شستا و خبهمن بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای وبملت، دامین، حسینا، آریا و وکار تعلق داشت.


رشد بورس در دومین روز محدودیت قیمتی14

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فملی، فارس و فولاد نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شبهرن، دلر و ومهان از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای هرمز، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، بپاس و فزر معدود سبزپوشان بازار هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فاذر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فصبا، نخریس و بیوتیک بیشترین تراکنش را داشتند


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۹۶ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۹۱ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان بود که ۹۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.


ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۴۰ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲ هزار و ۶۵۴ میلیارد تومان رسید.


رشد بورس در دومین روز محدودیت قیمتی10

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد ذوب بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۶۰ میلیارد تومان بود.


پس از ذوب، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثفارس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فاذر و فن افزار در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و ۲۲۳ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۴۷۱ سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فاذر تعلق داشت. دو نماد وبصادر و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات دوشنبه، ۴۱۷ نماد صف خرید داشتند و ۹۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ هزار درصدی نسبت به روز کاری قبل به هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۸۷ درصدی به ۴۶۰ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

رشد بورس در دومین روز محدودیت قیمتی15


انتهای خبر

0
0