بورس۲۴
1402/01/21
14:53
رکوردشکنی ارزش معاملات خرد در روزی که بازار منفی شد

معاملات امروز در شروع با برتری خریداران آغاز شد اما تقریبا بعد از یک ساعت حجم عرضه ها افزایش یافت و در نتیجه فروش های هیجانی تراز پول خرد بازار به طور قابل ملاحظه ای منفی شد. اما طی روز جاری ارزش معاملات خرد از مرز ۱۸ همت عبور کرد که هم در مقایسه با دیروز ۲۳ درصد افزایش داشت و هم از ابتدای سال گذشته تا کنون بی سابقه بود.

رکوردشکنی ارزش معاملات خرد در روزی که بازار منفی شد

بورس۲۴ : معاملات امروز در شروع با برتری خریداران آغاز شد اما تقریبا بعد از یک ساعت حجم عرضه ها افزایش یافت و در نتیجه فروش های هیجانی تراز پول خرد بازار به طور قابل ملاحظه ای منفی شد. اما طی روز جاری ارزش معاملات خرد از مرز ۱۸ همت عبور کرد که هم در مقایسه با دیروز ۲۳ درصد افزایش داشت و هم از ابتدای سال گذشته تا کنون بی سابقه بود.


عمده ترین معاملات در گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزی، شیمیایی، چند رشته ای صنعتی و غذایی به وقوع پیوست.


تراز پول خرد بازار که در یک ساعت ابتدایی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان مثبت بود در پایان به منفی ۱،۲۰۰ میلیارد تومان تغییر یافت. در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله هم شاهد خروج حدود ۱۴۰ میلیارد تومانی سرمایه های خرد بودیم.


بیشترین خروج پول خرد مربوط به گروه های شیمیایی، چند رشته ای صنعتی و فلزی بود. اما گروه های سایر واسطه گری های مالی، مخابرات و رایانه بیشترین ورود پول خرد را تجربه کردند.


حقیقی ها تا توانستند شستا، فملی، ذوب، فارس، فولاد، شپنا، وکغدیر، حکشتی، وبصادر، شگویا و تاپیکو را به حقوقی ها فروختند.


نمادهای فباهنر، خودرو، ولکار، شجم، وساپا، اخابر، رانفور، کرازی، انرژی۳ و غزر در لیست بیشترین خریدهای حقیقی از حقوقی قرار گرفتند.


در پایان شاخص کل با ثبت افت ۲۲ هزار واحد معادل ۱,۰۱ درصد به محدوده ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار واحد برگشت. فارس، فولاد، فملی، میدکو، تاپیکو و پارس بیشترین اثر منفی و کگل عمده ترین اثر مثبت را بر آن داشتند.


شاخص هموزن هم ۳۲۲ واحد منفی خورد در ارتفاع ۶۸۷ هزار واحد ایستاد. شاخص فرابورس اما ۶۵ واحد رشد کرد.

انتهای خبر

0
0