آوای آگاه
1402/07/29
11:19
جریان نقدینگی بازار طی هفته چهارم مهرماه/ ادامه تغییر مالکیت بازار از حقیقی به حقوقی

طی هفته چهارم مهرماه، جریان نقدینگی بازار برای هفتمین هفته متوالی از حقیقی‌ها به حقوقی‌ها انتقال پیدا کرد. میزان این جابجایی مالکیت ۱.۹ همت بود که در قیاس با هفته سوم مهرماه ۲۶درصد کاهش داشت.

به گزارش آوای آگاه؛ طی هفته چهارم مهرماه، جریان نقدینگی بازار برای هفتمین هفته متوالی از حقیقی‌ها به حقوقی‌ها انتقال پیدا کرد. میزان این جابجایی مالکیت ۱.۹ همت بود که در قیاس با هفته سوم مهرماه ۲۶درصد کاهش داشت.


کل

کدام صنایع و نمادها بیشترین جابجایی مالکیت حقیقی به حقوقی را تجربه کردند؟


بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی مربوط به صنایع بانک‌ها و موسسات، فلزات اساسی و خودرو و ساخت قطعات بود. صنایع فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی، سرمایه‌گذاری‌ها، محصولات غذایی، مواد و محصولات دارویی و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.


صنعت

صنعت بانکداری برای هفتمین هفته متوالی است که تغییر مالکیت از سوی حقیقی‌ها به حقوقی‌ها را تجربه می‌کند. در هفته چهارم مهرماه شاهد افت ۴۵درصدی این جابجایی نسبت به هفته سوم مهرماه بودیم.


بانک

با وجود اینکه صنعت فلزات اساسی ۷ هفته پیاپی است که تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را تجربه می‌کند، اما شدت آن نسبت به هفته سوم مهرماه ۳۷درصد بیشتر شد و از ۱۸۴ میلیارد تومان به ۲۵۱ میلیارد تومان رسید.


فلزات اساسی

سومین صنعتی که بیشترین جابجایی مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کرد، خودرو و قطعه‌سازان با رقمی در حدود ۱۹۴ میلیارد تومان است. این جریان تغییر مالکیت برای هفتمین هفته متوالی در این صنعت بر همین منوال ادامه یافته و شدت آن در هفته چهارم مهرماه نسبت به هفته قبل ۴۲درصد کاهش یافته است.


خودرو

از میان نمادها فملی، شپنا، وآیند، وبملت، شستا، خساپا، اعتماد، فولاد، وکغدیر و کارا بیشترین جابجایی مالکیت از حقیقی به حقوقی را تجربه کردند.


معرفی صنایع و نمادهایی که در جذب پول خرد بهترین عملکرد را داشتند


صنایع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، حمل و نقل و انبارداری، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، محصولات کاغذی، حمل و نقل آبی، اوراق تامین مالی، استخراج زغالسنگ، ساخت محصولات فلزی و قند و شکر موفق به جذب بیشترین نقدینگی حقیقی شدند.


صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله که طی هفته پایانی مهرماه صدرنشین ورود پول خرد شدند، برای چهارمین هفته متوالی تراز مثبت پول خرد را تجربه کردند. قدرت ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها نسبت به هفته قبل ۵۰درصد کمتر شد.


صندوق

۵ هفته پیاپی است که شاهد ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به صنعت حمل و نقل و انبارداری هستیم. قدرت جذب پول خرد توسط این صنعت نسبت به هفته سوم مهر با ۲۱درصد افت از ۴۸.۵ میلیارد تومان به ۳۸.۳ میلیارد تومان رسید.


حمل و نقل

نمادهای طلا، عیار، صایند، آگاس، همای، افران، فیروزا، پارند، حآفرین و ملت در جذب پول خرد نسبت به سایر نمادها موفق‌تر عمل کردند.


انتهای خبر

0
0