بورس۲۴
1402/03/01
14:33
ورود پرقدرت پول خرد به بورس

ارزش معاملات خرد با رشد ۲۱ درصدی نسبت به دیروز به حدود ۱۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های بانک ها و موسسات، خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و انبوه سازی بود. حقیقی ها امروز حدود ۹۸۵ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند.

ورود پرقدرت پول خرد به بورس

بورس۲۴ : در ادامه رشد تدریجی بازار دیروز و بهبود روند معاملات، امروز بازار از همان ابتدا سبزپوش و با برتری خریداران آغاز به کار کرد. این وضعیت تا انتهای بازار ادامه داشت. ارزش معاملات خرد با رشد ۲۱ درصدی نسبت به دیروز به حدود ۱۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های بانک ها و موسسات، خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و انبوه سازی بود.


حقیقی ها امروز حدود ۹۸۵ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند.


بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی (ورود پول حقیقی) در گروه های بانک ها و موسسات، خودرو و ساخت قطعات و فلزات اساسی رخ داد. گروه های شرکت های چندرشته ای صنعتی، فرآورده های نفتی و بیمه با بیشترین جابجایی مالکیت از حقیقی به حقوقی (ورود پول حقوقی) همراه بودند.


عمده ترین خریدهایی که حقیقی ها از حقوقی داشتند مربوط به نمادهای وبملت، ذوب، ومعادن، خاور، اخابر، خپویش، ثپردیس، خودرو و خگستر بود. حقوقی ها تا توانستند خنصیر، شپنا، تاپیکو، شستا، شتران، سفارس، وغدیر، پی پاد، بپاس و وبصادر را از حقیقی ها خریداری کردند.


شاخص کل به مدد نمادهای وبملت، اخابر، وپاسار، وتجارت، ومعادن و خودرو بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد رشد کرد و یکبار دیگر به بالای سطح ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار واحد دست یافت. تاپیکو اما بیشترین تاثیر منفی را بر آن داشت.


شاخص هموزن نیز با رشد بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحدی تا نزدیکی ارتفاع ۷۷۷ هزار واحد پیشروی کرد. در بازار فرابورس نیز شاهد رشد ۳۰۳ واحدی شاخص و صعود مجدد آن به بالای ارتفاع ۲۹ هزار واحد بودیم.

انتهای خبر

0
0