همفکران
1400/06/27
14:57
گزارش بازار / ادامه خروج حقیقی ها

شاخص کل بورس تهران شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ کاهش ارزش ۲.۵۵ درصدی معادل ۳۸ هزار واحد داشت و به یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید. برای اینکه شاخص از روند صعودی خارج شود باید منتظر واکنش آن به ۱۴۰۵ هزار واحد باشیم. شاخص هم وزن نیز ۲.۳۴ درصد معادل ۱۰ هزار ۵۳۳ واحد افت داشت. هر دو شاخص ها روز را صعودی شروع کردند اما چند دقیقه بعد تغییر جهت داده و نزولی شدند. حدود ساعت ۱۱ شیب نزولی شاخص ها کاهش پیدا کرد و تقریبا معاملات متعادل شد.


به گزارش همفکران شاخص کل بورس تهران شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ کاهش ارزش ۲.۵۵ درصدی معادل ۳۸ هزار واحد داشت و به یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید. برای اینکه شاخص از روند صعودی خارج شود باید منتظر واکنش آن به ۱۴۰۵ هزار واحد باشیم. شاخص هم وزن نیز ۲.۳۴ درصد معادل ۱۰ هزار ۵۳۳ واحد افت داشت. هر دو شاخص روز را صعودی شروع کردند اما چند دقیقه بعد تغییر جهت داده و نزولی شدند. حدود ساعت ۱۱ شیب نزولی شاخص ها کاهش پیدا کرد و تقریبا معاملات متعادل شد. فولاد، کگل و فملی بیشترین نقش را در افت شاخص داشتند فولاد و کگل به صف فروش رفتند اما فملی در کف قیمتی و در آستانه صف فروش باقی ماند. میدکو، شستا و تنوین بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. تنوین در ابتدا صف خرید بود اما کمی صف عرضه شد و میدکو به لطف حمایت قاطع یک کد حقوقی مثبت ماند.


در فرابورس هم اوضاع بد بود. شاخص کل فرابورس ۲.۴ درصد معادل ۵۲۹ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار ۴۶۸ واحد رسید که کمی پایین تر از سقف مرداد ۹۹ است. احتمال دارد فرابورس در واکنش به این حمایت مهم فردا سبز باشد. کگهر، بپاس و آریا بیشترین اثر منفی و فجهان، غصینو و دماوند بیشترین اثر مثبت را باقی گذاشتند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه امروز حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتیم و ارزش معاملات به حدود ۵۹۳۳ میلیارد تومان رسید. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس ۷۰ هزار میلیارد ریال و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۵۵ میلیارد دلار شد.





پر حجم ترین معاملات بورس


خودرویی ها، بانک ها و سرمایه گذاری ها بیشترین حجم معاملات را داشتند. خساپا، خودرو و خپارس نیز بیش دیگر نمادهای بورس خرید و فروش شدند.


خساپا از ابتدای روز به رنگ قرمز بود و سی دقیقه بعد از شروع معاملات به صف فروش رفت. این صف چند بار جمع شد اما حجم عرضه ها اجازه رشد قیمت نمی داد و در نهایت خساپا روز را در صف فروش به پایان رساند. از ۴۰۶ میلیون سهم معامله شده ۱۷ درصد توسط حقوقی ها خریداری و ۹۹ درصد توسط حقیقی ها عرضه شد که در نتیجه ۱۲ میلیارد تومان ورود پول حقوقی به بازار داشتیم. به نظر می رسد اولین حمایت پیش روی سهم ۱۸۲۰ ریال باشد.


بیشترین ورود و خروج پول



صندوق ها قابل معامله با اختلاف بیشترین پول حقیقی را به خود جلب کردند. پس از آنها محصولات کاغذی و سرمایه گذاریها قرار دارند. فلزات اساسی، فراورده های نفتی و محصولات شیمیایی باز هم شاهد خروج پول حقیقی بودند. در بین نمدها حقیقی ها بیش از همه به آریان، چکاوه ح و مدیریت پول تزریق کردند و حقوقی ها در حال حمایت از شپنا، رمپنا و شتران بودند.


مدیریت از روز عرضه اولیه در صف خرید است و کاری به بازار و روند شاخص ندارد.امروز ۵۱ میلیون سهم در این نماد معامله شد ۲۰ درصد توسط حقوقی ها عرضه و ۹۷ درصد توسط حقیقی ها خریداری شد اما باز هم صف خرید سنگین روی تابلو باقی ماند.


شپنا بعد از چند هفته حمایت حقوقی ها به صف فروش رفت. تا ظهر۲ روند معاملات متعادل بود اما کمی که از ۱۲ گذشت حجم عرضه ها موجب تشکیل صف فروش شد. ۵۸ درصد از ۱۰۴ میلیون سهم معامله شده را حقوقی ها خریداری کردند و ۹۸ درصد را حقیقی فروختند و ۷۲ میلیارد تومان پول حقوقی به سهم وارد کردند.




بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم ها و براساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی مدیریت و حپارسا با ۵ درصد و فجهان با ۴.۹۹ درصد رشد رسید. در پایین جدول نیز دلقما و حسیر با ۵ درصد و غبهنوش با ۴.۹۳ درصد افت بدترین عملکرد را داشتند.


حپارسا تمام روز در صف خرید بود. یک کد حقوقی ۳۲ درصد از ۶۷۱ هزار سهم معامله شده را عرضه کرد تا در پر شده حجم مبنا کمک کرده باشد و ۲۲ کد حقیقی نیز ۱۰۰ درصد از سهام عرضه شده را خریداری کردند. P/E این نماد ۱۲.۵۹ است که تقریبا ۳۰ درصد کمتر از متوسط گروه حمل و نقل به حساب می آید. در صورت عبور قیمت از ۳۹۲۷۰ می توان به رشد قیمت تا ۴۷۹۰۰ امیدوار بود و اگر نه ۳۵۰۰۰ ریال اولین حمایت سهم خواهد بود.


دلقما روز چهارشنبه در یک افشا اطلاعات اعلام کرد نرخ فروش ۵ قلم داروی این شرکت در حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. پنجشنبه نیز خبر فروش ۵۰۰۰ سهم از شرکت تجهیز گران طب نوین را اعلام کرد. در نتیجه افت قیمت در زمان بازگشایی کمی دور از ذهن بود. نماد در صف فروش بازگشایی شد و از ۹۲۹ هزار سهم معامله شده ۱۰۰ درصد توسط حقیقی ها عرضه و ۴۳ درصد توسط یک کد حقوقی خریداری شد. صف فروش یکبار حدود ساعت ۱۲ جمع شد اما باز هم فروشندگان صف کشیدند. P/E نماد ۱۵.۳ ثبت شده است که کمی بالاتر از میانگین گروه داروی ها است.


در لحظه تنظیم این گزارش


دلار امروز صعودی بود اما نتوانست از ۲۷۶۰۰ تومان عبور کند. در صورت افت قیمت دلار احتمالا حمایت ۲۷ هزار تومان شکسته شود. هر دلار آمریکا هم اکنون به قیمت ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان معامله می شود که ۰.۴۶ درصد بالاتر از آخرین روز معاملاتی است.


سکه طرح جدید پس از دو روز افت پیاپی امروز سبز بود و ۰.۱۷ درصد رشد کرد و به ۱۱ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان رسید.


انس طلا از چهارشنبه تا امروز ۵.۸۳ درصد کاهش ارزش را تجربه کرده و به قیمت ۱۷۵۳ دلار رسیده است. هم اکنون بازارها جهانی در تعطیلات هفتگی به سر می برند و تا دوشنبه تغییرات به روز نخواهد شد.


انتهای خبر

0
0