اسمارت بورس
1399/10/22
20:49
گزارش بازار روز - 22 دی 99 🔹بازار دیگر تحمل یک روز مثبت شدن را ندارد و پس از رشد 5 درصدی مخصوصا در سهام بزرگ و شاخص ساز با عرضه زیادی روبرو می شود...

گزارش بازار روز - ۲۲ دی ۹۹



🔹بازار دیگر تحمل یک روز مثبت شدن را ندارد و پس از رشد ۵ درصدی مخصوصا در سهام بزرگ و شاخص ساز با عرضه زیادی روبرو می شود. بسیاری از سهام بزرگ که ۵ ماه پیش فشار احساسی خرید داشتند الان دچار فشار فروش احساسی فروش شده اند. در بررسی روی قدرت خریداران حقیقی متوجه میشویم که خریداران حقیقی سرانه بالایی نسبت به فروشندگان حقیقی دارند ولی چون با خروج پول همراه هستیم کسی به این نکته توجه ندارد ، همانطور که در مرداد ماه به سرانه خرید حقیقی ها توجه نداشت و فقط تمرکز روی ورود پول بود. در هر صورت بسیاری از سهم ها به قیمت هایی رسیده اند که با دید بلند مدت ارزش سرمایه گذاری دارند. آیا باز هم سهام کوچک مورد توجه بازار خواهد بود و سهام بزرگ فعلا نوسان خواهند داشت؟


🔹 #شاخص_کل #بورس امروز با افت ۰.۴۱ درصدی و کاهش ۵۳۷۵ واحدی به ۱.۳۰۱ میلیون واحد رسید.


🔹 #شاخص_هموزن بورس۰.۵۸ درصد رشد کرد و با مثبت ۲۷۰۰ واحد به ۴۶۹ هزار واحد رسید.


🔹 سه نماد #شستا ، #بترانس و #حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.


🔹سه نماد #فملی ، #خودرو و #شپنا بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.


🔹مجموع ارزش معاملات کل بازار بورس و فرابورس ۲۵۲۴۱۶ میلیارد ریال بود. امروز ارزش #معاملات_خرد بیش از ۱۴۹۱۸ میلیارد تومان بود. میزان خروج پول حقیقی در روز جاری حدود ۶۹۲ میلیارد تومان می‌باشد.


🔹شاخص کل #فرابورس با رشد ۹۹ واحدی به ۱۹۰۷۴ واحد رسید. در جریان معاملات امروز سه نماد #غصینو ، #آریا و #هرمز بیشترین تاثیر مثبت و سه نماد #کگهر ، #زاگرس و #دماوند بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند.


🔹۷ صنعت برتر بورسی از نظر ارزش معاملات به ترتیب: #خودرو ، #فراورده_نفتی ، #بانکها ، #شیمیایی ، #فلزات_اساسی ، #چندرشته_ای_صنعتی ، #غذایی


🔹۷ نماد بورسی با بیشترین ارزش معاملات به ترتیب : #شستا ، #شپنا ، #وتجارت ، #خودرو ، #خساپا ، #فملی ، #کمند


🔹 #دلار نقدی 🇺🇸۲۴,۸۰۰ تومان در حال معامله است.


🔹امروز (۲۲ دی ماه ۹۹) ارزش سبد دارندگان #سهام_عدالت ۴۹۰ هزار تومانی به ۹ میلیون و سیصد هزار تومان رسید.



♓️

انتهای خبر

0
0