همفکران
1400/05/31
09:16
تغییر سهام سهامداران عمده/ یکشنبه پر تحرک بازار

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

هفته‌ای که گذشت، بازار شروع نشده، تمام شد و به دلیل شیوع بیماری کرونا و اعلام تعطیلی‌ها یکشنبه ۲۴ مردادماه آخرین روز کاری بازار در هفته گذشته بود.


اما در روز یکشنبه نیز شاهد فعالیت حقوقی‌ها در بازار بودیم، در گروه بانکی‌ها، بانک تجارت همچنان یکه‌تاز است چند روزی است که بازار گردان این سهم به‌خوبی از آن حمایت می‌کند، صندوق بازار گردانی تجارت همچنان خریدار است این صندوق ۲۵ میلیون از سهام بانک تجارت را خریداری کرد و در دیگر سهم‌های بانکی شاهد تحرک خاصی نبودیم.


برکت که روز شنبه خریدار نداشت روز یکشنبه به روند سابق خود بازگشت، ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۲ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا یک‌میلیون از سهام این گروه دارویی را خریداری کردند، همچنین شرکت سرمایه‌گذاری داروئی تامین که روز شنبه ۲ میلیون از سهام هلدینگ دارو پخش را بفروش رسانده بود مجددا نزدیک به ۲ میلیون از سهام این هلدینگ را بفروش رساند.


سیمانی‌ها نیز همچنان با فروش روبرو بودند، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان مازندران را بفروش رساند، همچنین صندوق بازار گردانی توسعه بازار تمدن ۳ میلیون از سهام سپید ماکیان را بفروش رساند، اما فروش در سیمانی‌ها به این میزان ختم نشد و شرکت سیمان فارس نو نیز نزدیک به ۲ میلیون از سهام سیمان سپاهان را بفروش رساند، سیمان فارس نو روز شنبه نیز فروشنده سهام سیمان سپاهان بوده است.


در فولادی‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بیش از ۴ میلیون از سهام فولاد امیرکبیر کاشان، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی ۹ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کردند.


شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که این هفته در بازار همواره خریدار بوده است، روز شنبه یک‌میلیون از سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری را خریداری کرد، این شرکت همچنین ۲۰ میلیون از سهام مبین انرژی خلیج‌فارس و بیش از ۲ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی را خریداری کرد، شرکت بیمه مرکزی روز یکشنبه نیز بیش از یک‌میلیون سهام سرمایه‌گذاری توسعه ملی را خریداری کرد، گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی نیز بیش از ۲۸ میلیون از سهام هلدینگ توسعه صنایع بهشر را خریداری کرد.


شرکت بیمه کوثر روز یکشنبه ۶ میلیون از سهام بین‌المللی توسعه ساختمان را خریداری کرد همچنین این شرکت که روز شنبه نزدیک به ۱۷ میلیون از سهام هدینگ سرمایه‌گذاری غدیر را بفروش رسانده بود بیش از یک میلیون از سهام این هلدینگ را خریداری کرد.


موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی که روز شنبه نیز خریدار سهام ملی صنایع مس ایران بود روز یکشنبه بیش از ۱۶ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات ۱۴ میلیون از سهام توسعه معادن و فلزات را بفروش رساند، شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ۸ میلیون از سهام گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۱۰ میلیون از سهام ایران ترانسفو و صندوق سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرین ۸۹ میلیون از سهام مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری را بفروش رساندند.


دراین‌بین شرکت تولیدی فولادسپیدفراب کویر ۱۰ میلیون از سهام تامین سرمایه دماوند، شرکت اعتباری ملل ۱۰ میلیون از سهام تامین سرمایه نوین و شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیش از ۹ میلیون از سهام پترروشیمی شازند را خریداری کردند.




انتهای خبر

0
0