بورس۲۴
1402/02/13
15:01
تزریق پول خرد سنگین به گروه خودرو و قطعه ساز؛ بالغ بر ۱,۱ همت

به رغم فشار عرضه ها در برخی از شرکت های بزرگ که عمدتا از گروه های فلزات اساسی و پالایشی بودند، اما خریداران در برخی دیگر از گروه ها و بخصوص نمادهای خودرویی و قطعه ساز حضور قدرتمندی از خود به نمایش گذاشتند.

تزریق پول خرد سنگین به گروه خودرو و قطعه ساز؛ بالغ بر 1,1 همت

بورس۲۴ : به رغم فشار عرضه ها در برخی از شرکت های بزرگ که عمدتا از گروه های فلزات اساسی و پالایشی بودند، اما خریداران در برخی دیگر از گروه ها و بخصوص نمادهای خودرویی و قطعه ساز حضور قدرتمندی از خود به نمایش گذاشتند.


طی روز جاری ارزش معاملات خرد با رشد ۱۸ درصدی نسبت به دیروز به ۲۱,۷۵۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین داد و ستدها مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی بود.


حقیقی ها امروز بیش از ۱,۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه جدید به بازار تزریق کردند. بخش عمده این پول یعنی بالغ بر ۱,۱ همت وارد گروه خودرو و ساخت قطعات شد. نمادهای خودرو، خساپا، دی، خگستر، شبریز، رافزا، آسیا، کچاد، وپست، ثامید، خدیزل، ساروم و خاور در صدر خریدهای حقیقی از حقوقی قرار گرفتند.


گروه های محصولات شیمیایی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و فلزات اساسی متحمل بیشترین خروج پول خرد و در مقابل عمده ترین حمایت از سوی حقوقی ها شدند. بیشترین فروش های حقیقی به حقوقی در نمادهای فولاد، وبملت، فملی، کالا، وغدیر، حکستی، شستا و فارس اتفاق افتاد.


شاخص کل پس از بالا و پایینی که تجربه کرد در نهایت به کاهش ۳,۶۵۱ واحدی تن داد و تا محدوده ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار واحد عقب نشینی کرد. کچاد، خودرو و شبریز بیشترین تاثیر مثبت و فملی، فارس، شستا و شپنا عمده ترین اثر منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن اما در ادامه روند صعودی روزهای اخیر امروز هم بیش از ۱۰ هزار واحد بالا رفت و در ارتفاع ۸۵۵ هزار واحد ایستاد. شاخص فرابورس نیز ۲۴۴ واحد رشد کرد و در آستانه ۳۲ هزار واحدی شدن قرار گرفت.

انتهای خبر

0
0