بورس۲۴
1402/01/05
14:26
شاخص کل بورس در یک قدمی ۲ میلیون واحد

نخستین روز معاملاتی از سال ۱۴۰۲ با قدرت نمایی خریداران همراه بود. در ابتدای بازار فشار عرضه ها زیاد بود و تراز پول خرد اندکی منفی شد اما گروه خودرویی شرایط بازار را به نفع خریداران تغییر داد.

شاخص کل بورس در یک قدمی 2 میلیون واحد

بورس۲۴ : نخستین روز معاملاتی از سال ۱۴۰۲ با قدرتنمایی خریداران همراه بود. در ابتدای بازار فشار عرضه ها زیاد بود و تراز پول خرد اندکی منفی شد اما گروه خودرویی شرایط بازار را به نفع خریداران تغییر داد.


در پایان ارزش معاملات خرد با افت ۱۲ درصدی نسبت به آخرین روز معاملاتی اسفند ماه به ۷,۶ همت رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، فرآورده های نفتی و بانک ها و موسسات بود.


تراز پول خرد بازار مثبت ۲۶۰ میلیارد تومان بود. حقیقی ها امروز بالغ بر نیم همت سرمایه از صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار خارج کردند.


گروه های فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات و انبوه سازی در صدر بیشترین ورود پول خرد قرار گرفتند. در گروه های فرآورده های نفتی، سرمایه گذاری ها و سیمانی عمده ترین خروج پول خرد صورت گرفت.


نمادهای خساپا، فولاد، وسدید، بکابل، کرمان، وکغدیر، وپاسار، فزر، شبصیر و حکشتی در لیست عمده ترین ورود پول حقیقی و پالایش، شستا، کگل، پتروآگاه، شپنا، وبملت، نوری و فارس در لیست بیشترین خروج پول خرد قرار گرفتند.


شاخص کل بیش از ۳۷ هزار واحد معادل ۱,۹۳ درصد رشد کرد و خود را تا ارتفاع ۱ میلیون و ۹۹۸ هزار واحد بالا برد. فولاد، فملی، فارس، میدکو، پارس و وپاسار عمده ترین اثر مثبت و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.


شاخص هموزن هم با رشد ۱,۲۵ درصدی بالغ بر ۷ هزار واحد صعود کرد و به محدوده ۵۹۲ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز ۳۲۵ واحد رشد داشت.

انتهای خبر

0
0