دنیای بورس
1402/08/29
14:44
ریزش بورس با فروش حقوقی‌ها

در روزی که شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند، خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار منفی بود.

در معاملات روز دوشنبه بیست و نهم آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۸ هزار و ۳۲۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۹۱۵ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۳ هزار و ۲۶۰ واحد در رقم ۷۰۰ هزار و ۵۳۳ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۱۳۲ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۹۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۹۹۵ واحد به سطح ۱۲۵ هزار و ۹۴۸ واحد رسید.


ورود سرمایه به بازار

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۹۲میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.


امروز نماد واتی بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۸ میلیارد تومان بود. پس از واتی، نمادهای فزر، خبنیان، کی بی سی و وساخت بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای خساپا، وارس، شستا و شپنا تعلق داشت.


ریزش بورس با فروش حقوقی‌ها13

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فارس، فولاد و حکشتی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل ومهان، واتی و وتوکا از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فصبا، اتکای و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خساپا بیشترین تراکنش را داشت و شستا و وساخت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فصبا، کرومیت و فزر بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۳۷ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۲۹ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان رسید.


ریزش بورس با فروش حقوقی‌ها4

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد خساپا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۵۹ میلیارد تومان بود.


پس از خساپا، واتی بیشترین ارزش معاملات را داشت و حفارس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وساخت و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۳۶۶ میلیون و ۵۲ هزار و ۲۰۱ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وساخت تعلق داشت. دو نماد حفارس و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات دوشنبه، ۴۶ نماد صف خرید داشتند و ۶۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۶۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش ۷ درصدی به ۲۹۳ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ریزش بورس با فروش حقوقی‌ها9
انتهای خبر

0
0