فرارسانه
1402/08/20
15:31
📅آمار معاملات فرابورس در روزی که گذشت (20 آبان‌ماه 1402) 💢 4.8 میلیارد برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند 📍 بازارهای سهام فرابورس در معاملات ام...

📅آمار معاملات فرابورس در روزی که گذشت (۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲)



💢 ۴.۸ میلیارد برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند



📍 بازارهای سهام فرابورس در معاملات امروز شاهد داد و ستد بیش از ۴.۸ میلیارد برگه دارایی مالی بین سرمایه‌گذاران بودند.



☸️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در معاملات روز جاری ‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه، بازارهای فرابورس شاهد داد و ستد بیشتر از ۴.۸ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ‌بر ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طی ۱۸۵ هزار نوبت معاملاتی بودند.



☸️نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک ابزار نشان می دهد امروز در بازارهای سهامی فرابورس بیشتر از ۲.۳ میلیارد برگه سهم به ارزشی بالغ بر یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان خریدوفروش شد.



سرمایه‌گذاران فرابورسی امروز ۲.۴ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری را هم به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند.



در ادامه معاملات روز ‌شنبه بیش از ۱۳ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دادوستد شد.



در بازار روز جاری نمادهای خاور، کوثر، زاگرس و سپیدار با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل، رشد ۱۷ واحدی این متغیر را رقم زدند تا در سطح ۲۵ هزار و ۲۲ واحد به کار خود پایان دهد. این در حالی بود که نمادهای انتخاب، غصینو و بپاس با اثر منفی بر آیفکس مانع از رشد بیشتر این متغیر شدند.



همچنین شاخص قیمت طی روزی که گذشت ۴ واحد مثبت شد و شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۵۴۳ واحدی داشت.



☸️ صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فسوژ، سدبیر، کایزد، کتوکا، زماهان، حآسا و سجام بود و در مقابل نمادهای تاپکیش، بکابل، غصینو، سرچشمه، قاسم، زشریف و کمرجان کاهش قیمت را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای کرمان، خاور، گدنا، نیان، سدبیر، کوثر و فرود در جدول نمادهای پر تراکنش قرار گرفتند.



#گزارش_بازار


#آمار_معاملات


#فرابورس



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0